Szwedzka Stena RoRo odebrała dostawę wydłużonego statku pasażerskiego typu roll-on/roll-off (Ro-Pax) Stena Scandica, który będzie pracował na Morzu Bałtyckim.
Statek, wcześniej nazywany Stena Lagan, przybył w sierpniu do stoczni Sedef w Tuzli w Turcji, niedaleko Stambułu, aby przejść przebudowę w celu wydłużenia statku do 36 metrów. Statek został podzielony na pół i wstawiono nową część środkową, dzięki czemu statek uzyskał nową całkowitą długość 222 metrów. Wydłużenie zwiększyło ładowność o około 30 procent, do 2875 metrów ładunkowych, przy czym liczba kabin również wzrosła o 80, co daje łącznie 202 kabiny i 970 pasażerów.
Po 10-dniowym dziewiczym rejsie Stena Scandica wejdzie do eksploatacji na trasie Stena Line między Nynäshamn w Szwecji a Ventspils na Łotwie, której rozpoczęcie planowane jest w przyszłym miesiącu.
Kolejny statek czeka rozbudowa
Siostrzany statek Stena Scandica, Stena Baltica (wcześniej Stena Mersey), przechodzi taką samą rozległą przebudowę i ma być gotowy na jesień. Oba statki zostały zbudowane w 2005 roku i wcześniej pływały na trasie Stena Line między Belfastem a Birkenhead.
– Wydłużenie statku to opłacalny sposób na zwiększenie ładowności przy jednoczesnym zapewnieniu miejsca dla większej liczby pasażerów – powiedział Per Westling, dyrektor zarządzający Stena RoRo AB. - Nowy projekt wnętrza i zastosowanie nowoczesnych technologii pociągają za sobą unowocześnioną koncepcję pasażerską, z bardziej wydajną pracą i zmniejszoną emisją na jednostkę ładunkową.
Stena RoRo jest częścią Stena Line, jednej z wiodących firm promowych w Europie, posiadającej 37 statków i 17 tras w Europie Północnej. Po ukończeniu Stena Baltica dołączy również do Stena Scandica na Morzu Bałtyckim, będącej częścią ekspansji Stena Line w regionie.
– Odbiór dużego, nowoczesnego i wydajnego statku Stena Scandica jest kamieniem milowym dla Stena Line i umożliwia nam dalszy rozwój wraz z naszymi klientami na Morzu Bałtyckim. W ciągu roku zwiększymy przepustowość o 30 procent na trasie Nynäshamn-Ventspils i 40 procent na trasie Liepaja-Travemünde – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor generalny Stena Line.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów