Szwedzka Stena RoRo odebrała dostawę wydłużonego statku pasażerskiego typu roll-on/roll-off (Ro-Pax) Stena Scandica, który będzie pracował na Morzu Bałtyckim.
Statek, wcześniej nazywany Stena Lagan, przybył w sierpniu do stoczni Sedef w Tuzli w Turcji, niedaleko Stambułu, aby przejść przebudowę w celu wydłużenia statku do 36 metrów. Statek został podzielony na pół i wstawiono nową część środkową, dzięki czemu statek uzyskał nową całkowitą długość 222 metrów. Wydłużenie zwiększyło ładowność o około 30 procent, do 2875 metrów ładunkowych, przy czym liczba kabin również wzrosła o 80, co daje łącznie 202 kabiny i 970 pasażerów.
Po 10-dniowym dziewiczym rejsie Stena Scandica wejdzie do eksploatacji na trasie Stena Line między Nynäshamn w Szwecji a Ventspils na Łotwie, której rozpoczęcie planowane jest w przyszłym miesiącu.
Kolejny statek czeka rozbudowa
Siostrzany statek Stena Scandica, Stena Baltica (wcześniej Stena Mersey), przechodzi taką samą rozległą przebudowę i ma być gotowy na jesień. Oba statki zostały zbudowane w 2005 roku i wcześniej pływały na trasie Stena Line między Belfastem a Birkenhead.
– Wydłużenie statku to opłacalny sposób na zwiększenie ładowności przy jednoczesnym zapewnieniu miejsca dla większej liczby pasażerów – powiedział Per Westling, dyrektor zarządzający Stena RoRo AB. - Nowy projekt wnętrza i zastosowanie nowoczesnych technologii pociągają za sobą unowocześnioną koncepcję pasażerską, z bardziej wydajną pracą i zmniejszoną emisją na jednostkę ładunkową.
Stena RoRo jest częścią Stena Line, jednej z wiodących firm promowych w Europie, posiadającej 37 statków i 17 tras w Europie Północnej. Po ukończeniu Stena Baltica dołączy również do Stena Scandica na Morzu Bałtyckim, będącej częścią ekspansji Stena Line w regionie.
– Odbiór dużego, nowoczesnego i wydajnego statku Stena Scandica jest kamieniem milowym dla Stena Line i umożliwia nam dalszy rozwój wraz z naszymi klientami na Morzu Bałtyckim. W ciągu roku zwiększymy przepustowość o 30 procent na trasie Nynäshamn-Ventspils i 40 procent na trasie Liepaja-Travemünde – powiedział Niclas Mårtensson, dyrektor generalny Stena Line.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek