Norweski armator odebrał z chińskiej stoczni Xiamen Shipbuilding Industries jednostkę Hoegh Target. To największy na świecie statek ro-ro wykorzystywany do przewozu samochodów osobowych oraz ciężarówek i ładunków drobnicowych (PCTC).
Hoegh Target będzie obsługiwać trasę ze Wschodniej Azji do Europy. To pierwsza z serii sześciu jednostek o klasie New Horizon. Kolejne pięć samochodowców pojawi się we flocie Höegh Autoliners w przeciągu 18 miesięcy.
Hoegh Target to prawdziwy gigant. Jednostka może pomieścić na raz aż 8,5 tys. samochodów osobowych, a sam jej pokład mierzy 71,4 tys. mkw. Statek może także pochwalić się długością 199 metrów, szerokością 36,5 metrów oraz zanurzeniem na 10,3 metra. Jego nośność wynosi 20,7 tys, ton, co czyni z Hoegh Target jednostkę klasy post-panamax. Dzięki takim rozmiarom samochodowiec może transportować obiekty o wysokości 6,5 metra oraz szerokości 12 metrów. Solidnie wykonana rampa rufowa pozwala na raz ładować ładunek o wadze 375 ton.
W budowie jednostki brało udział biuro projektowe Deltamarin. Hoegh Target został przez nich wyposażony w najnowsze technologie, dzięki którym jednostka będzie emitować o 50 proc. mniej dwutlenku węgla niż standardowy statek ro-ro. A to dzięki optymalizacji kadłuba i system obniżającym zużycie paliwa aż o 15 proc. O efektywności tych rozwiązań świadczy fakt, że Hoegh Target został nominowany do nagrody Nor-Shipping w kategorii efektywności energetycznej.
Höegh Autoliners to jeden z światowych liderów w usługach transportowych ro-ro. Koncern działa na 15 nitkach handlowych, zatrudnia 400 pracowników w 20 biurach na całym świecie. Dla norweskiego armatora pływa około 900 marynarzy.
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędu od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu