Norweski armator odebrał z chińskiej stoczni Xiamen Shipbuilding Industries jednostkę Hoegh Target. To największy na świecie statek ro-ro wykorzystywany do przewozu samochodów osobowych oraz ciężarówek i ładunków drobnicowych (PCTC).
Hoegh Target będzie obsługiwać trasę ze Wschodniej Azji do Europy. To pierwsza z serii sześciu jednostek o klasie New Horizon. Kolejne pięć samochodowców pojawi się we flocie Höegh Autoliners w przeciągu 18 miesięcy.
Hoegh Target to prawdziwy gigant. Jednostka może pomieścić na raz aż 8,5 tys. samochodów osobowych, a sam jej pokład mierzy 71,4 tys. mkw. Statek może także pochwalić się długością 199 metrów, szerokością 36,5 metrów oraz zanurzeniem na 10,3 metra. Jego nośność wynosi 20,7 tys, ton, co czyni z Hoegh Target jednostkę klasy post-panamax. Dzięki takim rozmiarom samochodowiec może transportować obiekty o wysokości 6,5 metra oraz szerokości 12 metrów. Solidnie wykonana rampa rufowa pozwala na raz ładować ładunek o wadze 375 ton.
W budowie jednostki brało udział biuro projektowe Deltamarin. Hoegh Target został przez nich wyposażony w najnowsze technologie, dzięki którym jednostka będzie emitować o 50 proc. mniej dwutlenku węgla niż standardowy statek ro-ro. A to dzięki optymalizacji kadłuba i system obniżającym zużycie paliwa aż o 15 proc. O efektywności tych rozwiązań świadczy fakt, że Hoegh Target został nominowany do nagrody Nor-Shipping w kategorii efektywności energetycznej.
Höegh Autoliners to jeden z światowych liderów w usługach transportowych ro-ro. Koncern działa na 15 nitkach handlowych, zatrudnia 400 pracowników w 20 biurach na całym świecie. Dla norweskiego armatora pływa około 900 marynarzy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii