ew
Grupa Deltamarin poinformowała w oficjalnym komunikacie o podpisaniu umowy ze stocznią Rauma Marine Constructions Oy (RMC) na zaprojektowanie promu pasażerskiego dla fińsko-szwedzkiego konsorcjum Kvarken Link AB. Jak czytamy: "prace będą prowadzone przez 13-14 miesięcy w biurach Deltamarin w Finlandii i Polsce".
Jak powiedział Jyrki Heinimaa, dyrektor generalny RMC: "Nasza stocznia ma długą historię współpracy z Deltamarin. Bardzo nam zależy na jej kontynuacji dlatego cieszymy się z kolejnego wspólnego projektu".
Nowy prom będzie miał 1500 metrów długości pasa ładunkowego dla samochodów ciężarowych, na dwóch pokładach. Pomieści 800 pasażerów. Został zaprojektowany tak, aby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne - głównym źródłem paliwa ma być skroplony gaz ziemny LNG, ale według zapewnień, jednostka ma być w stanie wykorzystywać także biogaz (LBG). Aby zagwarantować zdolność do żeglugi w trudnych warunkach zimowych regionu Kvarken, zostanie wyposażona w klasę lodową 1A Super.
Według planu, prom ma zostać dostarczony w 2021 r. i obsługiwać codzienne połączenie w regionie Kvarken, między miastami Vaasa w Finlandii i Umeå w Szwecji. Wartość podpisanego kontraktu to około 4 mln euro.
Deltamarin to fińska firma projektująca statki. W Polsce prowadzi działalność od 2008 roku. Świadczy usługi żegludze, przemysłowi stoczniowemu i morskiemu na całym świecie. Są to zarówno usługi inżynierskie od studiów wykonalności i opłacalności poprzez rozwój koncepcji, fazę projektów kontraktowych do kompletnej dokumentacji technicznej i warsztatowej łącznie z prowadzeniem nadzorów w stoczniach na całym świecie.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza