ew
Grupa Deltamarin poinformowała w oficjalnym komunikacie o podpisaniu umowy ze stocznią Rauma Marine Constructions Oy (RMC) na zaprojektowanie promu pasażerskiego dla fińsko-szwedzkiego konsorcjum Kvarken Link AB. Jak czytamy: "prace będą prowadzone przez 13-14 miesięcy w biurach Deltamarin w Finlandii i Polsce".
Jak powiedział Jyrki Heinimaa, dyrektor generalny RMC: "Nasza stocznia ma długą historię współpracy z Deltamarin. Bardzo nam zależy na jej kontynuacji dlatego cieszymy się z kolejnego wspólnego projektu".
Nowy prom będzie miał 1500 metrów długości pasa ładunkowego dla samochodów ciężarowych, na dwóch pokładach. Pomieści 800 pasażerów. Został zaprojektowany tak, aby zminimalizować negatywny wpływ na środowisko naturalne - głównym źródłem paliwa ma być skroplony gaz ziemny LNG, ale według zapewnień, jednostka ma być w stanie wykorzystywać także biogaz (LBG). Aby zagwarantować zdolność do żeglugi w trudnych warunkach zimowych regionu Kvarken, zostanie wyposażona w klasę lodową 1A Super.
Według planu, prom ma zostać dostarczony w 2021 r. i obsługiwać codzienne połączenie w regionie Kvarken, między miastami Vaasa w Finlandii i Umeå w Szwecji. Wartość podpisanego kontraktu to około 4 mln euro.
Deltamarin to fińska firma projektująca statki. W Polsce prowadzi działalność od 2008 roku. Świadczy usługi żegludze, przemysłowi stoczniowemu i morskiemu na całym świecie. Są to zarówno usługi inżynierskie od studiów wykonalności i opłacalności poprzez rozwój koncepcji, fazę projektów kontraktowych do kompletnej dokumentacji technicznej i warsztatowej łącznie z prowadzeniem nadzorów w stoczniach na całym świecie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii