Nowoczesne statki do transportu LNG powstaną we współpracy singapurskiego LNG Easy z szanghajską firmą dostarczającą zielonych innowacji dla branży morskiej BlueSoul oraz fińskiego biura projektowego Deltamarin. Jednostki będą wyposażone w kontener cargo typu B (CCS).
Długoterminowa umowa pomiędzy BlueSoul z Szanghaju i Deltamarin z Finlandii zaowocuje serią projektów nowoczesnych tankowców skroplonego gazu (LNG).
Innowacyjność projektu będzie polegać na systemie zabezpieczenia towaru w kształcie graniastosłupa, co zabezpieczy ciekły gaz przed wyciekami. Nowe jednostki będą jednocześnie w stanie przetransportować więcej towaru. Będą spełniały funkcję zarówno pływakami typu spot, jak i statkami-matkami do dużych operacji ship-to-ship.
Dzięki większej ekonomiczności statki odpowiedzą na rosnące zapotrzebowanie na LNG. Załadunku i rozładunku będzie można dokonywać przy częściowym załadowaniu. Jednostki tego projektu sprawdzą się także przy bunkrowaniu skroplonego gazu.
Fot. Depositphotos
PGE Baltica obejmie patronatem nowy kierunek nauczania o offshore wind w usteckiej szkole
Najwięksi producenci turbin wiatrowych w 2021 roku. Zobacz ranking
Offshore kluczowy w składowaniu CO₂. Nowy raport pokazuje skalę projektów CCS
Offshore Wind – Logistics & Supplies. Czy polska flota offshore to utopia?
Ørsted wprowadza niskohałasową alternatywę dla klasycznej instalacji monopali
Pierwszy komercyjny załadunek LNG w terminalu w Świnoujściu
NWZ Orlenu wybrało dwóch nowych członków rady nadzorczej
ARP S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - szansa dla polskich firm na wejście do sektora energetyki jądrowej