PMK
Towarzystwo klasyfikacyjne ABS dało zielone światło fińskiemu projektantowi statków Deltamarin i francuskiej firmie inżynieryjnej GTT na opracowanie projektu masowca typu Newcastlemax o napędzie dual-fuel.
Trio współpracuje nad opracowaniem energooszczędnego masowca Newcastlemax zasilanego LNG, który ma spełniać obecne i przyszłe cele środowiskowe. Na jego pokładzie mają znaleźć się zbiorniki LNG membranowe typu GTT z paliwem LNG przechowywanym pod ciśnieniem atmosferycznym i zaprojektowane do klasy ABS.
Konstrukcja zbiornika ma na celu maksymalizację pojemności ładunkowej, przy czym dodatkowy zbiornik ma zerowy wpływ na dostępną przestrzeń ładunkową lub wymiary kadłuba statku.
- Taka konstrukcja pozwoliłaby właścicielom i operatorom wykorzystać potencjał LNG jako paliwa żeglugowego, aby pomóc osiągnąć cele w zakresie redukcji emisji bez konieczności kompromisu w zakresie ładunku - powiedział Patrick Janssens, wiceprezes ABS Global Gas Solutions.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii