Norweskie firmy OSM Thome i Pherousa Green Shipping podpisały list intencyjny określający ich współpracę w zakresie serii napędów dla statków Ultramax, które mają zostać zamówione przez Pherousa.
Współpraca obejmie trzy etapy, z których pierwszym będzie zatwierdzenie rysunków, następnie etap drugi, który obejmie opracowanie projektu, a na koniec nadzór nad budową sześciu masowców Ultramax. Ponadto OSM Thome będzie zarządzać załogą i zbudowanymi statkami.
Flota sześciu suchych masowców typu Ultramax koncentruje się na obsłudze globalnego przemysłu miedziowego. Biorąc pod uwagę kluczową rolę miedzi w światowych wysiłkach na rzecz dekarbonizacji, przemysł miedziowy wyznaczył ambitne cele redukcji emisji, obejmujące emisje z zakresu 3, które obejmują transport do użytkowników końcowych.
Początkowy projekt statku wywodzi się z istniejącego modelu Deltamarin Ultramax, ale został zmodyfikowany w celu uwzględnienia technologii krakingu amoniaku opracowanej przez Pherousa Green Technologies AS (PGT). Technologia ta wykorzystuje amoniak jako nośnik wodoru, ułatwiając prawdziwie bezemisyjny napęd.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem