Norweskie firmy OSM Thome i Pherousa Green Shipping podpisały list intencyjny określający ich współpracę w zakresie serii napędów dla statków Ultramax, które mają zostać zamówione przez Pherousa.
Współpraca obejmie trzy etapy, z których pierwszym będzie zatwierdzenie rysunków, następnie etap drugi, który obejmie opracowanie projektu, a na koniec nadzór nad budową sześciu masowców Ultramax. Ponadto OSM Thome będzie zarządzać załogą i zbudowanymi statkami.
Flota sześciu suchych masowców typu Ultramax koncentruje się na obsłudze globalnego przemysłu miedziowego. Biorąc pod uwagę kluczową rolę miedzi w światowych wysiłkach na rzecz dekarbonizacji, przemysł miedziowy wyznaczył ambitne cele redukcji emisji, obejmujące emisje z zakresu 3, które obejmują transport do użytkowników końcowych.
Początkowy projekt statku wywodzi się z istniejącego modelu Deltamarin Ultramax, ale został zmodyfikowany w celu uwzględnienia technologii krakingu amoniaku opracowanej przez Pherousa Green Technologies AS (PGT). Technologia ta wykorzystuje amoniak jako nośnik wodoru, ułatwiając prawdziwie bezemisyjny napęd.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów