Kontenerowiec Future Proof Shipping, FPS Waal, przybył do stoczni Holland Shipyards Group, aby rozpocząć konwersję na napęd wodorowy. Zainstalowany zostanie w pełni bezemisyjny układ napędowy, w tym ogniwa paliwowe PEM, magazyn wodoru, zestawy akumulatorów i elektryczny układ napędowy.
Według Future Proof Shipping, FPS Waal właśnie wypłynął w swój ostatni rejs śródlądowy na silniku diesla. Kontenerowiec przybył w tym tygodniu do stoczni Holland Shipyards Group w Werkendam, gdzie rozpocznie się jego modernizacja do bezemisyjnego statku napędzanego wodorem.
Statek ten podąża śladami FPS Maas (obecnie H2 Barge 1). Pod koniec maja 2023 r. firma Future Proof Shipping oficjalnie uruchomiła w Rotterdamie pierwszy śródlądowy kontenerowiec napędzany wodorem, H2 Barge 1.
Do wymiany dojdzie już wkrótce. W nadchodzących tygodniach główny silnik i generatory zostaną usunięte, a nowa sekcja ogniw paliwowych i akumulatorownia zostaną zainstalowane wewnątrz ładowni.
Stena Line zwiększy pojemność ładunkową o 30% na dwóch swoich statkach
Ostatni duński lodołamacz idzie pod młotek
Cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego w Remontowa Shipbuilding S.A.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem