Kontenerowiec Future Proof Shipping, FPS Waal, przybył do stoczni Holland Shipyards Group, aby rozpocząć konwersję na napęd wodorowy. Zainstalowany zostanie w pełni bezemisyjny układ napędowy, w tym ogniwa paliwowe PEM, magazyn wodoru, zestawy akumulatorów i elektryczny układ napędowy.
Według Future Proof Shipping, FPS Waal właśnie wypłynął w swój ostatni rejs śródlądowy na silniku diesla. Kontenerowiec przybył w tym tygodniu do stoczni Holland Shipyards Group w Werkendam, gdzie rozpocznie się jego modernizacja do bezemisyjnego statku napędzanego wodorem.
Statek ten podąża śladami FPS Maas (obecnie H2 Barge 1). Pod koniec maja 2023 r. firma Future Proof Shipping oficjalnie uruchomiła w Rotterdamie pierwszy śródlądowy kontenerowiec napędzany wodorem, H2 Barge 1.
Do wymiany dojdzie już wkrótce. W nadchodzących tygodniach główny silnik i generatory zostaną usunięte, a nowa sekcja ogniw paliwowych i akumulatorownia zostaną zainstalowane wewnątrz ładowni.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów