Stena Line ogłosiła podpisanie kontraktu na cztery promy RoPax, które zostaną ukończone w 2019 i 2020 roku. Promy będą napędzane metanolem lub skroplonym gazem ziemnym. Umowa przewiduje również możliwość budowy dodatkowych czterech jednostek.
- W ciągu ostatnich 24 miesięcy udało nam się opracować projekt jednostki, która jest nie tylko 50% większa od standardowych promów RoPax, ale co ważniejsze redukuje emisję spalin - powiedział Carl-Johan Hagman, dyrektor zarządzający Stena Line. - Statki te będą najbardziej wydajnymi promami na świecie i wyznaczą nowy standard w branży, jeśli chodzi o wydajność operacyjną, emisję spalin oraz konkurencyjność eksploatacyjną – dodał.
Promy zaprojektowała Grupa Deltamarin, które wybuduje stocznia AVIC w Chinach. Będą eksploatowane na trasach w Europie Północnej. Pomieszczą około 1000 pasażerów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej