Firmy Deltamarin, Arista Shipping, ABS and GTT ogłosiły otwarcie projektu Project Forward, którego zdaniem jest stworzenie projektu masowca o napędzie LNG.
Projekt rozpoczął się oficjalnie w maju tego roku. Jego celem jest stworzenie prototypu masowca napędzanego LNG, który spełniałby normy indeksu Międzynarodowej Organizacji Morskiej Energy Efficiency Design Index 2025 oraz kowencji Marpol Annex VI.
- Project Forward ma ambicję być kamieniem milowym w rozwoju branży transportowej, w szczególności dla armatorów i operatorów frachtowców – powiedział Alexander P. Panagopulos, szef armatora Arista Shipping, lidera projektu. - Armatorzy muszą zdecydować w ciągu najbliższych 5-10 lat, czy użycie gazu jako paliwa pozwoli na dostosowanie się do nowych progów emisji zanieczyszczeń. Nasz projekt ma pomóc odpowiedzieć na to pytanie.
Prototyp statku będzie opierał się na projekcie Deltamarin B.Delta, który można zastosować na statkach o nośności od 82 do 210 tys. ton. Z kolei GTT będzie odpowiadać za dostarczenie specjalnych zbiorników LNG.
- Warunek dostosowania się do coraz bardziej restrykcyjnych progów emisji doprowadził do tego, że armatorzy na poważnie zaczynają rozważać zainstalowanie napędu LNG w swoich nowych jednostkach – twierdzi Mika Laurilehto, dyrektor zarządzający Deltamarin. - Istnieje więc potrzeba stworzenia takiego projektu dla masowców, które stanowią większość światowej floty.
Oprócz stworzenia prototypu projekt ma za zadanie stworzyć także sposób dostosowania starych masowców do napędu LNG. Zaprojektowaniem takiego rozwiązania ma się zająć firma ABS. - Zyskaliśmy niezbędne doświadczenie z przeprowadzania klasyfikacja pierwszych na świecie jednostek o napędzie LNG – powiedział Patrick Janssens, wiceprezes ABS.
Project Foward to długoletni plan z wieloma etapami. Pierwszy z nich potrwa dwa lata i skupi się na pracach badawczo-rozwojowych. Zakładane jest obniżenie emisji CO2 o 40 proc., NOx i SOx o 98 proc.
- Czas, aby branża transportu morskiego ruszyła do przodu i zwróciła się w kierunku napędów na gaz – powiedział Jacques Danton, wiceprezydent GTT.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej