• <
nauta_2024

Deltamarin wybrany na projektanta ekologicznych promów RoPax Finnlines

PMK

17.06.2020 21:12 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Deltamarin wybrany na projektanta ekologicznych promów RoPax Finnlines

Partnerzy portalu

Deltamarin wybrany na projektanta ekologicznych promów RoPax Finnlines - GospodarkaMorska.pl

Fiński projektant statków Deltamarin podpisał umowę ze stocznią China Merchants Jinling (Weihai), znaną wcześniej jako AVIC Weihai, na dostarczenie szczegółowego projektu statku hybrydowego RoPax - Superstar Finnlines.

Deltamarin wcześniej zapewnił stoczni usługi doradcze dotyczące projektu. Jak wyjaśniono, nowa umowa jest ważna dla Deltamarin, ponieważ dodatkowo zwiększa obciążenie firmy w nadchodzących osiemnastu miesiącach, co jest pomocne w czasach kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa.

- My w Deltamarin jesteśmy niezmiernie szczęśliwi i wdzięczni za otrzymanie tego kontraktu podczas bardzo trudnego globalnego środowiska biznesowego spowodowanego przez COVID-19. Te nowe statki RoPax będą jednymi z najbardziej przyjaznych dla środowiska jednostek tego typu – powiedział Janne Uotila, dyrektor zarządzający Deltamarin.

Prace będą prowadzone głównie w biurach Deltamarin w Finlandii.

- Ta umowa z Deltamarin jeszcze bardziej pogłębia współpracę między naszymi dwiema firmami. Nie możemy się doczekać, aby dostarczyć Finnlines te ekologiczne statki – skomentował Justin Liu, zastępca dyrektora generalnego stoczni CMJL.

Deltamarin i stocznia CMJL współpracowały przy wielu projektach. Najnowsze z nich to statki E-Flexer RoPax dla szwedzkiej Stena Line i statek Rosa dei Venti RoRo dla włoskiego Giovanniego Visentiniego Trasporti Fluviomarittimi.

Na początku tego roku Finnlines, część włoskiej grupy Grimaldi, zamówiła dwie jednostki RoPax z wyżej wymienionej stoczni Weihai.

Hybrydowe statki Superstar mają zostać dostarczone do 2023 roku i będą flagowym produktem Finnlines zarówno pod względem wielkości, jak i technologii, spełniając najwyższe standardy techniczne i środowiskowe.

Jednostki są przeznaczone do eksploatacji na trasie Naantali - Långnäs - Kapellskär między Finlandią a Szwecją. Przy długości około 235 metrów będą one większe niż istniejące statki klasy Star, a ich ładowność wyniesie 5 100 metrów pasa ruchu dla przewożonego ładunku i około 1200 pasażerów.

Nowe energooszczędne statki będą miały najwyższą klasę lodową w Finlandii / Szwecji.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.