PMK
Fiński projektant statków Deltamarin podpisał umowę ze stocznią China Merchants Jinling (Weihai), znaną wcześniej jako AVIC Weihai, na dostarczenie szczegółowego projektu statku hybrydowego RoPax - Superstar Finnlines.
Deltamarin wcześniej zapewnił stoczni usługi doradcze dotyczące projektu. Jak wyjaśniono, nowa umowa jest ważna dla Deltamarin, ponieważ dodatkowo zwiększa obciążenie firmy w nadchodzących osiemnastu miesiącach, co jest pomocne w czasach kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa.
- My w Deltamarin jesteśmy niezmiernie szczęśliwi i wdzięczni za otrzymanie tego kontraktu podczas bardzo trudnego globalnego środowiska biznesowego spowodowanego przez COVID-19. Te nowe statki RoPax będą jednymi z najbardziej przyjaznych dla środowiska jednostek tego typu – powiedział Janne Uotila, dyrektor zarządzający Deltamarin.
Prace będą prowadzone głównie w biurach Deltamarin w Finlandii.
- Ta umowa z Deltamarin jeszcze bardziej pogłębia współpracę między naszymi dwiema firmami. Nie możemy się doczekać, aby dostarczyć Finnlines te ekologiczne statki – skomentował Justin Liu, zastępca dyrektora generalnego stoczni CMJL.
Deltamarin i stocznia CMJL współpracowały przy wielu projektach. Najnowsze z nich to statki E-Flexer RoPax dla szwedzkiej Stena Line i statek Rosa dei Venti RoRo dla włoskiego Giovanniego Visentiniego Trasporti Fluviomarittimi.
Na początku tego roku Finnlines, część włoskiej grupy Grimaldi, zamówiła dwie jednostki RoPax z wyżej wymienionej stoczni Weihai.
Hybrydowe statki Superstar mają zostać dostarczone do 2023 roku i będą flagowym produktem Finnlines zarówno pod względem wielkości, jak i technologii, spełniając najwyższe standardy techniczne i środowiskowe.
Jednostki są przeznaczone do eksploatacji na trasie Naantali - Långnäs - Kapellskär między Finlandią a Szwecją. Przy długości około 235 metrów będą one większe niż istniejące statki klasy Star, a ich ładowność wyniesie 5 100 metrów pasa ruchu dla przewożonego ładunku i około 1200 pasażerów.
Nowe energooszczędne statki będą miały najwyższą klasę lodową w Finlandii / Szwecji.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów