• <
PZT_1100x200_gif_2020

DeltaZEPHyR – nowoczesny i ekologiczny prom krótkiego zasięgu

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski DeltaZEPHyR – nowoczesny i ekologiczny prom krótkiego zasięgu
DeltaZEPHyR – nowoczesny i ekologiczny prom krótkiego zasięgu - GospodarkaMorska.pl

pc

02.09.2019 Źródło: własne

Firma Deltamarin przygotowała projekt małego promu nazwanego DeltaZEPHyR. Nawiązująca do ciepłego zachodniego wiatru nazwa to również skrót od Zero Emission in Port Hybrid Ro-Pax – czyli hybrydowy prom o zerowej emisji w porcie.

Najnowszy projekt powstał w oparciu o wcześniejsze doświadczenia z projektów DeltaLinx (kompaktowy prom zasilany LNG) oraz DeltaSAFER (bezpieczny i ekonomiczny prom na rynek azjatycki). Prace projektowe poprzedzono dogłębną analizą trendów w żegludze promowej krótkiego zasięgu, która pokazała rosnącą popularność i opłacalność napędów hybrydowych.

Głównym elementem najnowszego projektu Deltamarin jest kombinowany (spalinowo- elektryczny) system napędowy oparty na dwu-paliwowych (paliwo ciekłe MDO oraz gazowe LNG) generatorach spalinowych połączonych z systemem baterii (ładowanych w czasie postoju w porcie), które zapewniają energię elektryczną dla systemu napędowo-manewrowego. Taka konfiguracja pozwala wykonywać podejście do portu, manewry w porcie oraz wyjście z niego bez żadnych emisji tlenków azotu, siarki czy dwutlenku węgla. W ten sposób zawinięcie takiej jednostki jest neutralne ekologicznie, co jest szczególnie pożądane w niedużych, turystycznych miejscowościach.

DeltaZEPHyR może przewieźć 50 samochodów osobowych lub 7 ciężarówek. Załadunek i rozładunek umożliwiają rampy rufowa i dziobowa, istnieje tez możliwość zwiększenia liczby przewożonych samochodów osobowych poprzez instalacje opuszczanych platform. Na pokładzie  samochodowym przewidziano miejsce na rowery oraz przygotowano gniazdka do ładowania pojazdów elektrycznych (hulajnóg, rowerów lub samochodów).

Przestrzeń pasażerska umożliwia komfortowy transport 390 osób dzięki kombinacji restauracji, baru, sklepu, placu zabaw i kasyna. Projekt zapewnia dostęp do wszystkich miejsc dla pasażerów niepełnosprawnych. W zależności od preferencji operatora część górnego pokładu z miejscami siedzącymi może być otwarta lub zabudowana.

Biuro Deltamarin w Polsce zostało założone w 2008 roku i wciąż rozwija swoją działalność. Zatrudnia ok. 65 inżynierów i może podjąć się zadań wymagających nawet dwa razy większego zespołu, dzięki rozbudowanej sieci podwykonawców i firm współpracujących. Jakość usług zapewnia certyfikacja ISO 9001 oraz szeroki wachlarz najnowszych narzędzi projektowych.

DeltaZEPHyR

Główne parametry techniczne

Długość całk.: 62,80 m

Szerokość: 14,70 m

Zanurzenie max.: 4,00 m

Pojemność ładunkowa: 7 ciężarówek (18m/25t) lub 50 samochodów osobowych

Pasażerowie: 390 osób

Prędkość: 13,0 w.

Obj. zbiornika lNG: 38,0 m3

Pojemność baterii: 2500-3000 kWh

Generatory: 4 x 820 kWe (“dual fuel” LNG/MDO)

System napędowy: Pędniki azymutalne 2 x 1350 kW

Ster strumieniowy: 1 x 880 kW

Notacja klasy (propozycja): DNV GL 1A1 Ferry A BATTERY (POWER) E0 GAS FUELED NAUT-AW MCDK F-M DG(P) RO-RO CLEAN (DESIGN) SHORE POWER COMF-C(2)V(2) VIBR

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27940,00 $ tona -1,16% 19 kwi
 Cynk 2842,00 $ tona -0,39% 19 kwi
 Aluminium 2331,00 $ tona 1,00% 19 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.