Orient Overseas Container Line Limited (OOCL) z siedzibą w Hongkongu zamówił nową partię siedmiu kontenerowców o ładowności 23 000 TEU w stoczniach COSCO w Chinach.
30 października Orient Overseas (International) Limited (OOIL), spółka dominująca OOCL, zawarła umowy na budowę statków z Dalian przewiduje się, że statki zostaną dostarczone między trzecim kwartałem 2023 a trzecim kwartałem 2024 roku.
Ostatnie zamówienie pojawiło się kilka miesięcy po podpisaniu przez OOCL umowy na budowę pięciu ultra dużych kontenerowców o pojemności 23 000 TEU (ULCV). Kwintet okrętowy ma zostać oddany do użytku w 2023 roku i będzie budowany przez dwie wspomniane stocznie.
Zamówienia są uważane za część długoterminowego strategicznego planu rozwoju i wzrostu grupy, mającego na celu budowę i wdrażanie statków wielkogabarytowych w celu zwiększenia konkurencyjności kosztowej OOCL i poprawy wydajności operacyjnej.
W 2018 roku COSCO Shipping Holdings sfinalizował przejęcie większościowego pakietu OOCL i obecnie kontroluje ponad 50% wyemitowanego kapitału zakładowego spółki, korzystając z efektów synergii.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza