• <

Wynik wyszukiwania - "oocl" - Wiadomości

ETA.fm Podcast - podsumowanie tygodnia CW17'24 i CW18'24

Zapraszamy do odsłuchania nowego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem siedemnastego i osiemnastego tygodnia 2024 [CW17’24 i CW18’24] w żegludze morskiej.
13.05.2024

Czy gospodarka chińska przebudzi się? Analiza rynku frachtowego, czarterowego i kontraktowego (tydzień 11-14/2024)

O istotnych wydarzeniach w segmentach żeglugi: masowej i zbiornikowcowej piszemy w naszym cyklicznym raporcie rynku żeglugowego. Omawiamy szczegóły tych zdarzeń oraz najważniejsze bieżące trendy z dalszymi najbardziej prawdopodobnymi perspektywami.
22.04.2024

Siły USA zlikwidowały kolejne zagrożenie ze strony Huti

Siły Centralnego Dowództwa USA (CENTCOM) pomyślnie zaatakowały i zniszczyły pocisk przeciwokrętowy (ASM) na kontrolowanym przez Huti terytorium w zachodniej części Jemenu. Miało to miejsce 4 kwietnia około godziny 14:20 (czasu sanajskiego). Nie zgłoszono żadnych obrażeń ani uszkodzeń przez okręty amerykańskie, koalicyjne ani statki handlowe. To było kolejne działanie skierowane przeciwko lądowej infrastrukturze szyickich bojowników, zrealizowane "w samoobronie".
05.04.2024

USA są gotowe cofnąć bojownikom Huti statusu terrorystów, jeśli zaprzestaną ataków na żeglugę

Władze amerykańskie przekazały, że Biały Dom może zdecydować się na zmianę postrzegania jemeńskich bojowników Huti, jeśli zdecydują się zakończyć agresywne działania w stosunku do statków i okrętów na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej.
03.04.2024

Jeden z najnowszych kolosów OOCL zawitał do Baltic Hubu

15 marca do gdańskiego Baltic Hubu zawinął kontenerowiec OOCL Valencia. To jedna z najnowszych jednostek linii OOCL.
25.03.2024

Huti grożą, że posiadają pociski hipersoniczne i będą atakować statki na Oceanie Indyjskim

Jemeńscy bojownicy grożą, że będą atakować statki nie tylko na Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej. Przywódca ugrupowania, Abdul Malik al-Houthi zapowiedział w telewizyjnym przemówieniu, że operacje skierowane przeciwko statkom będą się eskalować, aby utrudnić nawet trasę morską prowadzącą do Przylądka Dobrej Nadziei w Republice Południowej Afryki.
15.03.2024

Huti twierdzą, że ich ataki na Morzu Czerwonym może zatrzymać tylko ustanie "izraelskiej agresji" w Strefie Gazy

Jemeńscy bojownicy Huti przekazali 27 lutego, że rozważą powstrzymanie się od ataków na żeglugę w rejonie Morza Czerwonego i Zatoki Adeńskiej, jeśli Izrael powstrzyma swoją "agresję" w Strefie Gazy.
28.02.2024

COSCO Shipping oraz partnerzy przedłużają sojusz OCEAN Alliance

Dyrektorzy Generalni COSCO Shipping, CMA CGM, Evergreen oraz OOCL podpisali Memorandum o Porozumieniu w sprawie przedłużenia sojuszu OCEAN Alliance.
27.02.2024

Konsekwencje ataków Huti na międzynarodową żeglugę. Jak radzi sobie z tym terminal kontenerowy Baltic Hub?

Trwające od października ataki jemeńskich bojowników Huti na statki i okręty poruszające się po Morzu Czerwonym i Zatoce Adeńskiej doprowadziły do ogromnych zawirowań w transporcie morskim. W wyniku tego wiele firm, w tym należące do czołówki branży transportowej, zrezygnowały z tras prowadzących przez Kanał Sueski, co wydłużyło trasy ich statków i pozmieniało grafiki w portach. Dowiedzieliśmy się, jak radzi sobie z tym gdański terminal kontenerowy Baltic Hub.
27.02.2024

Gdańsk istotny dla gigantów żeglugi. To tam popłynie w pierwszy rejs nowy kontenerowiec OOCL

Orient Overseas Container Line Ltd. (OOCL) wprowadza do działalności nowy kontenerowiec OOCL Abu Dhabi. Mający nośność 24 188 TEU zalicza się do największych na świecie, a jednocześnie wyróżnia się ekologicznymi rozwiązaniami, wprowadzanymi z myślą o dekarbonizacji żeglugi. Jak wiele innych jednostek tego chińskiego giganta, ten również będzie działał na trasie, na której znajduje się Gdańsk.
26.02.2024

Niepokojący raport OOCL. Przewozy w górę, przychody drastycznie w dół

Opublikowano niezaudytowany raport finansowy Orient Overseas Container Line (OOCL) za czwarty kwartał 2023 r. Wyniki zaskakują i niepokoją.
11.01.2024

OOCL wprowadza pierwszy ekologiczny statek o pojemności 24 188 TEU w 2024 roku. Nazwano go OOCL Valencia

Podczas ceremonii, która odbyła się dzisiaj w stoczni Nantong COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (NACKS) zaprezentowano najnowszy statek firmy Orient Overseas Container Line Ltd. („OOCL”) o nośności 24 000 TEU. Jest także siódmą jednostką o ekologicznym napędzie i tak dużej wyporności z zaplanowanej serii dwunastu. To także pierwszy z nich, który będzie obsługiwał trasę między Europą a Azją.
05.01.2024

Bojownicy Huti zapewniają, że rosyjskie statki mogą niezagrożone przepłynąć przez Morze Czerwone

W związku z eskalacją działań jemeńskich bojowników z ugrupowania Huti wiele firm wycofało się z korzystania z trasy żeglugowej przez Mocze Czerwone do Kanału Sueskiego. Powodem są ataki na statki, zarówno celem ich przejęcia, jak i z użyciem rakiet oraz dronów. Okazuje się, że szyiccy rebelianci, którzy grożą atakami na jednostki morskie wielu państw z Izraelem na czele, zapewniają że niektóre są niezagrożone. Wśród nich są powiązane z Rosją.
21.12.2023

ONE dołącza do firm rezygnujących z tras żeglugowych prowadzących przez Morze Czerwone

Japoński gigant transportu morskiego ogłosił wczoraj, że zaprzestaje korzystać z tras prowadzących przez obszar zagrożony atakami ze strony jemeńskich bojowników. W ten sposób rośnie grono firm, które zmieniając swoje trasy mogą mocno wpłynąć na międzynarodowy handel i łańcuch dostaw.
20.12.2023

Rośnie grono firm rezygnujących z żeglugi przez Morze Czerwone

Po tym jak cztery z największych przedsiębiorstw żeglugi kontenerowej na świecie ogłosiły w ciągu zaledwie dwóch dni zaprzestanie i zawieszenie wszystkich operacji żeglugowych przez Morze Czerwone w następstwie ataków rebeliantów Huti na statki, dołączają do nich kolejne firmy. Rosną obawy w związku z ostrzałami rakietowymi i próbami porwań jednostek morskich.
19.12.2023

Hapag-Lloyd buduje Gdansk Ekspress

Jest Gdynia, będzie i Gdańsk. Niedługo po tym, jak linie OOCL wprowadziły do eksploatacji kontenerowiec oceaniczny OOCL Gdynia (który zdążył już nawet zawinąć do Gdańska) Hapag-Lloyd ruszył z budową statku, który będzie nosił nazwę Gdansk Ekspress.
18.12.2023

Huti zaatakowali zły statek bo korzystają z nieaktualnych informacji?

W niedzielę rebelianci Huti wystrzelili z terenu Jemenu drony w kierunku statków handlowych. Jedną z zaatakowanych jednostek był kontenerowiec Number 9. Huti atakują w statki powiązane z firmami z Izraela, jednak tym razem najwyraźniej bazowali na nieaktualnych informacjach sprzed dwóch lat, bo Number 9 zmienił właściciela w 2021 roku.
04.12.2023

Gdynia z wizytą w Gdańsku. Kontenerowiec OOCL Gdynia w terminalu Baltic Hub

Do gdańskiego terminalu przybył, ochrzczony w październiku, jeden z największych statków na świecie, wyposażony w nowoczesne rozwiązania w zakresie redukcji emisji CO2. Wizyta jest o tyle wyjątkowa, że jest to statek armatora z Hong Kongu nazwany na cześć miasta Gdynia, gdzie znajduje się filia OOCL.
01.12.2023

Nietypowy, "polski" akcent w Chinach. Megakontenerowiec został nazwany na cześć miasta Gdynia

Kolejne firmy branży transportowej ścigają się w wprowadzaniu statków transportowych. Wśród nich jest przedsiębiorstwo Orient Overseas Container Line Ltd. (OOCL), które zorganizowało w stoczni Dalian COSCO KHI Ship Engineering Co., Ltd. (DACKS) ceremonię nadania nazwy swojej nowej, "zielonej" jednostce. Jest w tym swoisty polski akcent, gdyż nowy kontenerowiec został nazwany na cześć miasta Gdynia.
16.10.2023

Kontenerowi rekordziści. Porty pod presją tonażowych innowacji

Około 6 700 statków do przewozu kontenerów o nośności około 330 mln ton, zdolnych pomieścić jednorazowo około 27,6 mln TEU to wyzwanie dla portów. Od czasów, gdy pierwszy kontenerowiec wpłynął do portu minęło prawie 70 lat. Kiedy na morza wypłynął w 1956 roku statek przerobiony przez Malcolma McLeana, gestorzy ładunków, spedytorzy, armatorzy przewożący drobnicę podchodzili z rezerwą do nowego rodzaju systemu transportu towarów. Na nową technologię z dystansem podchodzili również portowcy.
14.08.2023

Znów rekord. Największy kontenerowiec wchodzi do służby we wtorek

Mediterranean Shipping Company (MSC) odebrała właśnie drugi ultrawielki kontenerowiec. Jego ładowność nie dość, że przekracza magiczną do niedawna barierę 24 tys. TEU, to jeszcze tak, jak jeszcze żaden inny kontenerowiec. W ten sposób jednostka o ładowności 24 346 TEU pobiła światowy rekord.
18.03.2023

Do floty OOCL dołącza pierwszy megakontenerowiec

W czwartek oficjalnie do floty OOCL (Orient Overseas Container Line Ltd.) dołączył nowy kontenerowiec OOCL Spain. To pierwszy megakontenreowiec o pojemności 24 188 TEU w barwach firmy.
19.02.2023

Rok Jadeitowego Królika rokiem 5% wzrostu PKB w Chinach. Dobra wiadomość dla żeglugi i portów

Prognoza wzrostu gospodarczego Chin w 2023 r. została skorygowana prawie o 1% do 5% – powiadomił Fitch Ratings w komunikacie ogłoszonym w pierwszym dniu obchodów Chińskiego Nowego Roku–Roku Jadeitowego Królika. To dobra informacja także dla Polski, dla której Chiny są obecnie największym partnerem handlowym Polski w Azji, a Polska największym partnerem handlowym Chin w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. To również dobra wiadomość dla żeglugi i portów, głównych beneficjentów aktywności gospodarczej Chin na oceanicznych szlakach.
14.02.2023

Baltic Hub obsłużył jednocześnie dwa oceaniczne kontenerowce

W gdańskim terminalu kontenerowym Baltic Hub odbył się jednoczesny przeładunek aż dwóch blisko 400-metrowych kontenerowców oceanicznych. To pierwsza taka sytuacja od 2019 roku.
13.02.2023

Wyścig paliw. Więcej zamówień na statki napędzane metanolem niż LNG

Towarzystwo klasyfikacyjne DNV podało, że pośród zamówień na nowe dwupaliwowe statki złożonych w październiku, więcej dotyczy jednostek zasilanych metanolem niż LNG.
14.11.2022

Dokerzy w Felixstowe rozpoczęli strajk

Ponad 1900 dokerów w największym brytyjskim porcie kontenerowym rozpoczęło w niedzielę 8-dniowy strajk. Linie żeglugowe alarmują, że akcja może poważnie zaburzyć i tak rozregulowane łańcuchy dostaw.
22.08.2022

Chiny. Zmiany w polityce covidowej wpłyną na porty

Po zakończeniu tygodniowego lockdownu w Shenzhen w Chinach, ważnym węźle komunikacyjnym, przemysł i transport w mieście wrócił do pracy. Jednocześnie władze zapowiedziały, że w najbliższej przyszłości będą na podobne sytuacje reagować inaczej.
21.03.2022

Statki spóźniają się jak nigdy

Firma analityczna Sea-Intelligence opublikowała dane, z których wynika, że harmonogramy rejsów statków jeszcze nigdy nie były tak mało wiarygodne.
03.02.2022

Drugie dno w kontenerach. Globalni przewoźnicy manipulują łańcuchami dostaw w USA

Rząd Stanów Zjednoczonych reaguje zdecydowanie Dwóch członków gabinetu administracji Bidena, sekretarz transportu Pete Buttigieg i sekretarz rolnictwa Tom Vilsack, napisali list mobilizujący poprawę logistyki amerykańskich produktów rolniczych. Pismo skierowano do wiodących oceanicznych przewoźników kontenerów.
25.12.2021

Apetyt na kontenerowce i nie tylko. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 34-37/2021)

Pomimo okresu wakacyjnego, rynek zarówno nowych budów, jak i obrotu tonażem z drugiej ręki w ostatnich tygodniach miał się coraz lepiej. Roczne trendy dynamiki dla nowych zamówień to dla miesiąca września około +122%, natomiast dla tzw. „secondhandów” – +75%. Gorzej, jeśli chodzi o liczby statków w złomowaniu. Tutaj trend liczony rok do roku wynosi nadal sporo, bo około -50%.
21.09.2021

OOCL zamawia dziesięć ekologicznych kontenerowców o ładowności 16 000 TEU

Firma Orient Overseas Container Line Limited (OOCL) z siedzibą w Hongkongu, zajmująca się spedycją i logistyką kontenerów, zamówiła w Chinach dziesięć przyjaznych dla środowiska kontenerowców o ładowności 16 000 TEU.
03.09.2021

OOCL dołącza do klubu miliarderów z rekordowym wynikiem w pierwszej połowie roku

Orient Overseas International (OOIL), spółka-matka OOCL, odnotowała zysk netto w wysokości 2,8 miliarda dolarów za półrocze – zdecydowanie najlepszy pośredni wynik w 52-letniej historii grupy.
22.08.2021

HMM notuje mniejsze zyski niż się spodziewano

HMM odnotował zysk netto w wysokości 310 mln dolarów za pierwsze sześć miesięcy roku, ale jego wynik byłby znacznie lepszy bez 1,7 mld dolarów straty na transakcjach na instrumentach pochodnych.
14.08.2021

DCT Gdańsk. Nowy rekord przeładunków to 20 207 TEU!

DCT Gdańsk, największy terminal kontenerowy na Morzu Bałtyckim, pochwalił się ostatnio kolejnym rekordem. Podczas ostatniego zawinięcia statku OOCL Hong Hong (ok. 21 413 TEU), terminal ustanowił nowy rekord w liczbie przeładowanych TEU w jednym zawinięciu statku. Z 20 207 TEU przekroczyliśmy nasz poprzedni rekord (z 2019 r.), kiedy na MSC Mina obsłużyliśmy 20 081 TEU.
05.08.2021

Wyniki OOCL w drugim kwartale potwierdzają megahossę na rynku kontenerowym

Dane za II kwartał OOCL wskazują na pewne spektakularne dochody, które mają pochodzić z przemysłu żeglugowego w zbliżającym się sezonie sprawozdawczym.
12.07.2021

Szwedzka Komisja ds. Badania Wypadków: 8 lipca ruszą prace przy wraku promu "Estonia"

Szwedzka Komisja ds. Badania Wypadków (SHK) podała w piątek, że 8 lipca rozpocznie prace przy wraku promu "Estonia". Dochodzenie ma wyjaśnić kwestię dziury w kadłubie, którą jesienią ubiegłego roku pokazali twórcy filmu dokumentalnego.
18.06.2021

Tajwan. Dźwig zawalił się po zderzeniu statków w porcie w Kaohsiung [wideo]

Do zawalenia się dźwigu kontenerowego w porcie w Kaohsiung doszło po zderzeniu statków w czwartek 3 czerwca. Raporty pokazują, że dwóch inżynierów zostało uwięzionych wewnątrz dźwigu.
05.06.2021

Ładunki chłodzone, przed, w czasie i po pandemii

Transport ładunków chłodzonych będzie rósł dynamicznie około 4% rocznie do 2024. Rosło będzie zapotrzebowanie na specjalistyczne kontenery. Statki chłodniowce będą pod tą presją usuwać się z rynku.
18.05.2021

Helsinki – raport z bałtyckiego rynku portowego

Helsinki są ważnym portem pasażerskim jak i towarowym. Jest to największy fiński port z licznymi regularnymi połączeniami z innymi portami Bałtyku, Morza Północnego oraz Atlantyku i pośrednio reszty świata. Jeśli chodzi o wielkość obsługiwanego ruchu pasażerskiego, to jest on w ścisłej europejskiej czołówce.
27.04.2021

Sankt Petersburg - raport z bałtyckiego rynku portowego

Sankt Petersburg (Big Port St. Petersburg) to czołowy rosyjski port a także największy port kontenerowy na obszarze Bałtyku. Jego usytuowanie geograficzne powoduje, iż jest to swego rodzaju brama do całej Rosji, ponieważ to właśnie przez niego odbywa się główna wymiana handlowa z Europą oraz krajami obu Ameryk. Sankt Petersburg nazywany jest też często morską stolicą Rosji, stąd też swoją siedzibę ma tutaj wiele krajowych i zagranicznych firm z branży morskiej.
12.04.2021

OOCL UNITED KONGDOM opuścił obszar Kanału Sueskiego, zmierza w kierunku RPA

Pierwsza jednostka OOCL UNITED KONGDOM opuściła obszar Kanału Sueskiego. Czy kolejne statki po dzisiejszych nieudanych próbach uwolnienia kontenerowca, który we wtorek osiadł na mieliźnie, również zawrócą w kierunku Afryki?
26.03.2021

Polska na Jedwabnym Szlaku. Głównym beneficjentem są terminale kontenerowe działające w polskich portach.

Wielkość obrotów handlowych między Chinami a krajami leżącymi na trasach Nowego Jedwabnego Szlaku (Belt and Road Initiative) osiągnęła w 2019 r. 1,3 bln dol. podało chińskie Ministerstwo Handlu. Import Polski z Chin wyniósł 125 mld zł, a w 2020 r. około 140 mld zł.
16.03.2021

Kłajpeda – historyczny litewski port z przyszłością

Port Kłajpeda, który położony jest u ujścia rzeki Dangi, wpadającej do Zalewu Kurońskiego ma bogatą historię, dynamiczną teraźniejszość i jeszcze bardziej interesującą przyszłość.
01.03.2021

Szczecin i Świnoujście – praca zespołowa, czyli jak osiągnąć sukces w biznesie portowym

Szczecin i Świnoujście, a w zasadzie Zespół Morskich Portów Szczecin – Świnoujście to organizm gospodarczy kierowany przez jeden zarząd. Taki model organizacji pozwala na prowadzenie wspólnej polityki planistycznej, inwestycyjnej i operacyjnej. Na konkurencyjnym rynku portowym jest to niezaprzeczalnym atutem, zapewniającym ugruntowaną pozycję z dobrymi perspektywami na przyszłość nie tylko dla samych portów, ale również i korzystających z nich statków.
15.02.2021

10 największych flot w 2021. Polska za burtą

Japonia z flotą o wartości przekraczającej 115,76 mld dol. przoduje jako państwo w rankingu Vessels Value od ubr. Ale to Chiny z flotą około 6 900 statków są w UNCTAD czołowym operatorem. Natomiast Grecy przebijają wszystkich nośnością statków, ponieważ dysponują ponad 364 mln dwt. Ponad 6,5 tys. statków nosi banderę Panamy. Polska od dawna nie jest brana w pod uwagę w tego typu rankingach.
01.02.2021

Największe kontenerowce świata - przegląd

Kontenerowce są podstawowymi podmiotami komercyjnego intermodalnego transportu towarowego. Na dzień dzisiejszy prawie 90% ładunków niemasowych na całym świecie jest transportowanych na tego typu statkach. Warto im się bliżej przyjrzeć. Przedstawiamy listę 10 największych funkcjonujących kontenerowców w 2020 roku, na podstawie ich pojemności mierzonej w TEU.
11.01.2021

Największy polski port i okno na świat

Wraz z nowym rokiem rozpoczynamy kolejny cykl artykułów, dotyczących polskich portów i realizowanych z nich połączeń żeglugowych. Rozpoczynamy od Gdańska, który w ostatnim dziesięcioleciu rozwinął się w oszołamiającym tempie, stając się największym polskim portem i jednym z największych na Bałtyku oraz Europie.
31.12.2020

Niepewna sytuacja z dobrą perspektywą. Raport z rynku żeglugowego (tydzień 44-46)

Według najnowszej wydanej właśnie publikacji Konferencji Narodów Zjednoczonych ds. Handlu i Rozwoju (UNCTAD, United Nations Conference on Trade and Development) międzynarodowy handel morski spadnie w roku 2020 o 4,1%. Jednakże rok 2021 ma przynieść wyraźne ożywienie i odbicie, które powinno zaowocować wzrostem na poziomie 4,8%.
16.11.2020

OOCL zamawia kolejne siedem megakontenerowców w Chinach

Orient Overseas Container Line Limited (OOCL) z siedzibą w Hongkongu zamówił nową partię siedmiu kontenerowców o ładowności 23 000 TEU w stoczniach COSCO w Chinach.
03.11.2020

MSC – armator z pozytywnym nastawieniem

MSC – Mediterranean Shipping Company to bardzo znana szwajcarska firma armatorska założona w 1970 roku w Neapolu, we Włoszech. Statki tego armatora są częstym gościem polskich portów, a w szczególności Bałtyckiego Terminala Kontenerowego w Gdyni, gdzie regularnie zawijają eksploatowane przez niego kontenerowce. Do gdańskiego Deepwater Container Terminal zawitał natomiast w zeszłym roku największy na świecie kontenerowiec świata, noszący właśnie logo armatora MSC. Oprócz tego przed wybuchem pandemii przypływały również do naszyc
05.10.2020

Ocean Alliance przejął większość udziałów na szlaku Azja-Europa

Ocean Alliance wyprzedził sojusz 2M, obejmując wiodącą pozycję rynkową na europejsko-azjatyckim szlaku, w dodatku do dominującej pozycji w transporcie transpacyficznym.
01.07.2020

Zawinięcie największego kontenerowca świata „HMM ALGECIRAS” w dziewiczym rejsie do Hamburga

Nowy okręt flagowy południowokoreańskiego przedsiębiorstwa żeglugowego „HMM ALGECIRAS”(wcześniej Hyundai Merchant Marine) zawinął do portu w Hamburgu w niedzielę 7 czerwca 2020 r. Przeładunek odbył się w Hamburgu w HHLA Container Terminal Burchardkai (CTB). Wyładowano i załadowano w sumie 13 600 TEU (standardowe kontenery 20 stopowe).
08.06.2020

Kontenery zdmuchnięte przez wiatr w porcie Zeebrugge w Belgii (wideo)

Silne porywy wiatru to najbardziej prawdopodobna przyczyna incydentu w Zeebrugge w Belgii. Podczas rozładunku OOCL United Kingdom, kilka kontenerów spadło z pokładu.
04.05.2020

Koronawirus a działanie terminali kontenerowych

Pandemia koronawirusa zaczyna być już widoczna w trójmiejskich terminalach kontenerowych. Wstrzymanie produkcji w strefach przemysłowych Chin spowodowało zmniejszoną podaż towarów tamtejszych portach. Stowarzyszenie europejskich spedytorów Clecat oraz Polska Izba Spedycji i Logistyki ostrzegają, że ładunki eksportowe są ograniczone, a operacje portowe mogą się opóźniać z powodu braku operatorów przeładunkowych i magazynierów w Chinach.
17.03.2020

OOCL zamówił pięć gigantycznych kontenerowców

Armator Orient Overseas Container Line Limited (OOCL) z siedzibą w Hongkongu zamówił pięć kontenerowców o ładowności 23 000 TEU w stoczniach COSCO w Chinach.
11.03.2020

Armatorzy i operatorzy terminali mają zostać udziałowcami nowej globalnej sieci wysyłkowej

Dziewięciu przewoźników oceanicznych i operatorów terminali podpisało umowę wskazującą na zamiar zostania akcjonariuszami globalnej sieci Global Shipping Business Network (GSBN).
27.02.2020

Efekty epidemii koronawirusa widoczne w polskich portach

DCT Gdańsk poinformowało w komunikacie prasowym o zmianach w zawinięciach statków oceanicznych z Chin w okresie 10 - 24 marca. Zmiany spowodowane są rozprzestrzenianiem się koronawirusa w Chinach i w konsekwencji wydłużeniem dni wolnych związanych z obchodami chińskiego Nowego Roku.
17.02.2020

Kilka kontenerów spadło z OOCL Rauma u wybrzeży Holandii

Holenderska straż przybrzeżna poinformowała, że ​​kilka kontenerów spadło z kontenerowca OOCL Rauma podczas sztormu na Morzu Północnym. Do incydentu doszło 11 lutego, gdy statek był w drodze z portu Kotka w Finlandii do portu w Rotterdamie.
12.02.2020

Cosco, OOCL, One i Yang Ming otworzą nowy serwis transatlantycki

Azjatyccy giganci żeglugi: COSCO Shipping Lines, Orient Overseas Container Line (OOCL), Ocean Network Express (ONE) oraz Yang Ming zamierzają otworzyć nowy serwis transatlantycki, z wschodniego Morza Śródziemnego do Ameryki (EMA).
06.02.2020

IMO 2020 - noworoczna rewolucja w branży morskiej i naftowej (analiza)

IMO 2020 to rozporządzenie ustanowione przez Międzynarodową Organizację Morską, które stanowi, że od 1 stycznia 2020 roku emisje siarki ze wszystkich statków morskich muszą być ograniczone do 0,5% m/m , w porównaniu do obecnych 3,5% m/m. IMO 2020 to rozporządzenie, które znacząco zrewolucjonizuje sektor morski i branżę paliwową.
15.01.2020

Port w Charleston z rekordami przeładunków pomimo napiętej sytuacji geopolitycznej

Pomimo wojny handlowej na linii USA-Chiny zarząd Portu Charleston ogłosił, że w 2019 roku obsłużył 2,44 mln TEU, co stanowi wzrost o 5% do poprzedniego rekordowego 2018 roku. Przeładowano wówczas około 2,2 mln TEU.
13.01.2020

Wojna handlowa odcisnęła piętno na handlu transpacyficznym

Brak porozumienia między Stanami Zjednoczonymi i Chinami w sprawie ceł spowoduje całoroczne obniżenie przewożonych wolumenów na szlaku przez Pacyfik. Ostatnia taka sytuacja miała miejsce w 2009 roku, po wybuchu kryzysu finansowego.
14.11.2019

Drewry przewiduje skromny wzrost przeładunków portów kontenerowych

Światowe zapotrzebowanie na przeładunek kontenerów w portach czeka skromy wzrost i wiele niewiadomych - przewiduje agencja Drewry. W przyszłości dojdzie też do mniejszej liczby inwestycji w rozbudowy terminali kontenerowych.
12.08.2019

OOCL ze świetnymi wynikami finansowymi w pierwszej połowie 2019 roku

Hongkoński armator, Orient Overseas Container Line (OOCL), zanotował świetnie wyniki przewiezionego wolumenu towarów w pierwszej połowie 2019 roku.
29.07.2019

OOCL ulepszy proces ładowania towarów dzięki Navis Tools

Orient Overseas Container Line (OOCL) podpisał kontrakt z firmą Navis na dostarczenie oprogramowania StowMan dla wszystkich swoich statków. StowMan ma pomóc w planowaniu załadunku i rozmieszczenia towarów.
26.06.2019

Port Ningbo-Zhoushan w Porcie Gdańsk

Port Gdańsk gościł delegatów czwartego największego portu kontenerowego na świecie. Spotkanie Zarządu Morskiego Portu Gdańsk z przedstawicielami Portu Ningbo-Zhoushan odbyło się w wieży Kapitanatu Portu Północnego. Stronę chińską reprezentowali Tao Chengbo, Wiceprezes Zarządu w Porcie Ningbo-Zhoushan oraz dyrektorzy działów HR, Strategii i Umów, Nauki i Technologii: Wang Jiancheng, Pan Xizhong, Chen Jianliang, Wu Xudong, Jiang Fengxiang.
30.04.2019

Ocean Alliance wycofuje 10 rejsów transpacyficznych z powodu spadku stawek spotowych

Alians Ocean Alliance ogłosił plany anulowania 10 transpacyficznych rejsów w marcu i kwietniu, ponieważ wczesne oznaki słabych obrotów na rynku stają się rzeczywistością.
06.03.2019

CMA CGM z rekordowym przychodami, ale małym zyskiem. Powodem rosnące ceny paliwa

Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, zanotował rekordowe przychody w 2018 roku dzięki świetnym wynikom na szlakach transpacyficznych. Rosnące ceny paliwa przejadły jednak większość zysku koncernu.
03.03.2019

Ocean Alliance przedłużony do 2027 roku

Członkowie Ocean Alliance: CMA CGM, Cosco, OOCL i EverGreen podpisali oficjalnie przedłużenie swojego aliansu do 31 marca 2027 roku.
17.01.2019

Giełda Nyshex wzbogaciła się o nowego armatora

Giełda New York Shipping Exchange (NYSHEX) ogłosiła przyjęcie koreańskiego armatora Hyundai Merchant Matine jako członka założycielskiego i inwestora.
05.12.2018

Port Gdańsk otwiera biuro handlowe w Chinach

Współpraca między Chinami a Portem Gdańsk rozwija się z roku na rok. Za marketingowym sukcesem podczas tegorocznych targów branżowych CILF 2018 w Chinach, przyszedł czas na otwarcie biura handlowego Portu Gdańsk w Azji. Będzie to pierwsze przedstawicielstwo handlowe reprezentujące polski port w Kraju Środka.
03.11.2018

Nie ma co oczekiwać większej liczby fuzji na rynku kontenerowym

Po fali znacznej konsolidacji w branży żeglugi kontenerowej trend ten może się zatrzymać na fuzji OOCL i China COSCO Shipping - twierdzi agencja Clarksons Research.
05.08.2018

HMM wszedł na amerykańską giełdę NYSHEX

Giełda New York Shipping Exchange (NYSHEX) ogłosiła przyjęcie koreańskiego armatora Hyundai Merchant Matine jako członka założycielskiego i inwestora.
24.07.2018

Fuzja OOCL i Cosco jedną z ostatnich przez długi czas

Po fali znacznej konsolidacji w branży żeglugi kontenerowej trend ten może się zatrzymać na fuzji OOCL i China COSCO Shipping - twierdzi agencja Clarksons Research.
12.06.2018

Czy czeka nas przerwa w konsolidacji rynku?

Po fali znacznej konsolidacji w branży żeglugi kontenerowej trend ten może się zatrzymać na fuzji OOCL i China COSCO Shipping - twierdzi agencja Clarksons Research.
16.04.2018

Zakup OOCL przez Cosco oficjalny już w czerwcu

Cosco Shipping prawdopodobnie już w czerwcu zakończy proces zakupu Orient Overseas Container Line (OOCL) – powiedział prasie Huang Xiaowen, wiceprezes armatora.
03.04.2018

Czarterujący kontenerowce obawiają się wzrostu cen

Rynek czarterowy statków kontenerowych wszedł w obecny rok w znacznie zdrowszym stanie niż rok temu, ale armatorzy nadal obawiają wzrostu cen czarteru pod wpływem konsolidacji.
21.03.2018

Prawie 400-metrowy OOCL Indonesia w DCT. To już ostatni z serii największych kontenerowców świata

OOCL Indonesia w Gdańsku. Olbrzymi statek zacumował w terminalu kontenerowym DCT w środę. Pojemność tego największego kontenerowca świata to aż 21 413 TEU.
02.03.2018

Pierwszy masowiec napędzany LNG już na wodzie

Południowokoreańska firma Ilshin Logisticks odebrała największy statek świata napędzany LNG – masowiec Ilshin Green Iris o nośności 50 tys. dwt.
21.02.2018

Dziesięciu największych armatorów kontenerowych kontroluje 90 procent rynku transportu dalekomorskiego

Ponad 87 procent globalnej floty jest kontrolowane przez dziesiątkę największych armatorów kontenerowych, którzy stanowią mniej niż 7 procent wszystkich spółek żeglugowych. Na czele rankingu znajduje się Maersk Line, z 21 proc. udziałem w rynku.
20.02.2018

Operatorzy portowi CMA CGM i COSCO stawiają na ścisłą współpracę

Operatorzy portowi należący do CMA CGM i Cosco Shipping prowadzą ściśłą współpracę, by wzmocnić swoją pozycję w utworzonym przez obie firmy aliansie Ocean Alliance. Sojusz, składający się z COSCO, CMA CGM, Evergreen i OOCL, wystartował w kwietniu zeszłego roku.
14.02.2018

OOCL z wzrostem przychodów mimo mniejszej liczby przewiezionych towarów

Hongkongijski armator Orient Overseas Container Line (OOCL) zanotował dalszy wzrost przychodów w 4 kwartale 2017 roku, pomimo mniejszej liczby przewiezionych towarów.
28.01.2018

Maersk Line dołączył do giełdy New York Shipping Exchange

Giełda New York Shipping Exchange (NYSHEX) ogłosiła przyjęcie duńskiego armatora Maersk Line jako członka założycielskiego i inwestora.
23.01.2018

Ochrzczono ostatni z serii największych kontenerowców świata. OOCL Indonesia już wkrótce zawinie do Gdańska

Chrzest ostatniego z serii gigantycznych kontenerowców. Szósty w kolejności statek otrzymał imię OOCL Indonesia w środę w południowokoreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries. Jednostka będzie pływała w serwisie LL1, łączącym porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem. Wkrótce zobaczymy ją w terminalu kontenerowym DCT.
17.01.2018

OOCL Scandinavia - piąty największy kontenerowiec świata w DCT

Piąty największy kontenerowiec świata w gdańskim porcie. Ochrzczony pod koniec listopada ubiegłego roku OOCL Scandinavia dziewiczy rejs z Dalekiego Wschodu zakończył w terminalu kontenerowym DCT. Statek zostanie w Gdańsku do czwartku wieczorem.
10.01.2018

Ma prawie pół kilometra długości. Piąty największy kontenerowiec świata przypłynął do Gdańska (foto, wideo)

Piąty największy kontenerowiec świata w gdańskim porcie. Ochrzczony pod koniec listopada ubiegłego roku OOCL Scandinavia dziewiczy rejs z Dalekiego Wschodu zakończył w terminalu kontenerowym DCT. Statek zostanie w Gdańsku do czwartku wieczorem.
10.01.2018

Rynek czarteru kontenerów zdrowszy w tym roku, ale armatorzy wciąż mają się czym martwić

Rynek czarterowy statków kontenerowych wszedł w obecny rok w znacznie zdrowszym stanie niż rok temu, ale armatorzy nadal są zaniepokojeni wpływem konsolidacji na zatrudnienie statków.
08.01.2018

CMA CGM zamawia kolejne kontenerowce

Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, złożył zamówienie na 3 kontenerowce o ładowności 2,2 tys. TEU w chińskiej stoczni Yangzijiang Shipbuilding Holdings.
16.12.2017

Największy statek napędzany LNG już niedługo na wodzie

Hyundai Heavy Industries, jedna z największych stoczni świata, powoli szykuje się zwodowania największego statku świata napędzanego LNG – masowca o nośności 50 tys. dwt.
15.12.2017

Unia wyraziła zgodę na zakup Orient Overseas przez Cosco

Komisja Europejska dała zielone światło chińskiemu Cosco Shipping w sprawie zakupu armatora Orient Overseas (OOCL). To praktycznie oznacza, że do tej transakcji dojdzie.
06.12.2017

Total będzie dostarczał LNG do najnowszych kontenerowców CMA CGM

Francuski armator kontenerowy CMA CGM podpisał umowę z koncernem paliwowym Total na zaopatrzenie gazem LNG najnowszych kontenerowców przewoźnika.
04.12.2017

Operatorzy portowi CMA CGM i COSCO będą ściślej współpracować

Operatorzy portowi należący do CMA CGM i Cosco Shipping rozpoczęli oficjalnie współpracę, po podpisaniu umowy w Szanghaju.
23.11.2017

Ocean Alliance z największą liczbą serwisów

Ocean Alliance stanie się liderem w transporcie zagranicznym pomiędzy wschodem a zachodem. Ten sojusz kontenerowy będzie oferować aż 45 stałych pętli, sporo więcej niż Alliance (32 pętle) i 2M (25 pętle).
23.11.2017

Czwarty największy kontenerowiec świata zawinął do terminalu DCT

OOCL United Kingdom już w Gdańsku. Czwarty największy kontenerowiec świata, którego chrzest odbył się niecałe dwa miesiące temu, zacumował w DCT w środę. To jego pierwsza podróż z Azji do Europy.
16.11.2017

Kolejny armator chce zamówić megakontenerowce. Czy słusznie?

Tajwański armator Yang Ming zamierza zakontraktować kilka megakontenerowców. Firma po raz pierwszy od 10 kwartałów zanotowała zysk.
14.11.2017

Rekordowe kontenerowce CMA CGM będą napędzane paliwem LNG

Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, wybrał paliwo LNG do napędów swoich 9 rekordowych kontenerowców, która mają zostać zbudowane do 2020 roku. Będzie to pierwszy raz, gdy megakontenerowce zostaną wyposażone w napęd na to ekologiczne paliwo.
07.11.2017

Trzeci największy kontenerowiec świata zawinął do Gdańska

Trzeci największy kontenerowiec świata w Gdańsku. OOCL Japan zacumował w terminalu kontenerowym DCT w czwartek. Zanim jednostka po raz pierwszy przypłynęła do Polski, nie obyło się bez przeszkód.
02.11.2017

Nieznaczna poprawa punktualności armatorów kontenerowców

Niezawodność kontenerowców osiągnęła w trzecim kwartale tego roku najwyższy od roku poziom – wynika z danych firmy analitycznej Drewry.
02.11.2017

OOCL Germany zacumował w Gdańsku

OOCL Germany już w Gdańsku. Drugi największy kontenerowiec świata zacumował w terminalu kontenerowym DCT w środę rano. Jego pojemność to aż 21 413 TEU.
11.10.2017

Drugi największy kontenerowiec świata zacumował w Gdańsku. Niesamowity widok (wideo)

OOCL Germany już w Gdańsku. Drugi największy kontenerowiec świata zacumował w terminalu kontenerowym DCT w środę rano. Jego pojemność to aż 21 413 TEU.
11.10.2017

Drugi na świecie gigant zawinie do DCT

Ma 21 413 TEU i jest drugim największym kontenerowcem we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line) oraz na świecie. To OOCL Germany, który w środę (11.10) zawinie do gdańskiego DCT.
09.10.2017

Przeładunki w Porcie Gdańsk większe niż prognozowano

Kolejne rekordowe wyniki przeładunków w Porcie Gdańsk. Po 8 miesiącach 2017 roku wynik poprawił się o 3,7% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego i jest jednocześnie wyższy, niż prognozowano. Do sierpnia w największym polskim porcie morskim przeładowano aż 25 501 876 ton różnego rodzaju towarów. Na wyróżnienie zasługuje sektor przeładunków kontenerowych, gdzie trend wzrostowy jest wyjątkowo wyraźny.
21.09.2017

CMA CGM potwierdza zamówienie na rekordowe kontenerowce i prezentuje wyniki finansowe

Francuski armator kontenerowy CMA CGM potwierdził zamówienie 9 jednostek o ładowności 22 tys. TEU i podał wyniki finansowe. Kontrakt jest warty 1,2 mld dolarów.
17.09.2017

Ochrzczono kolejny gigantyczny kontenerowiec. Statek będzie regularnie zawijał do Gdańska

Chrzest OOCL Japan. Uroczystość nadania imienia jednostce odbyła się w piątek w stoczni Samsung Heavy Industries w Korei Południowej. To trzeci gigantyczny kontenerowiec we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line). Statek, podobnie jak jego siostrzane jednostki, będzie pływał w serwisie LL1, łączącym porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem.
04.09.2017

Rekordowy statek w Kanale Panamskim (wideo)

CMA CGM Theodore Roosevelt mierzy 365,9 metra długości i 48,2 metra szerokości. Jest w stanie zabrać na swój pokład 14 855 kontenerów dwudziestostopowych. Jednostka pobiła dotychczasowy rekord wielkości statku korzystającego z tej drogi wodnej należący do OOCL France -13 926 TEU i COSCO -13,092 TEU.
24.08.2017

W chińskich stoczniach powstaną największe na świecie kontenerowce dla CMA CGM

Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, planuje wybudować dziewięć największych kontenerowców na świecie w dwóch chińskich stoczniach – doniosła chińska gazeta "China Daily".
23.08.2017

Chrzest kolejnego kontenerowego giganta. W październiku zobaczymy go w Gdańsku

Ma 21 413 TEU i jest drugim największym kontenerowcem we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line) oraz na świecie. To OOCL Germany. Chrzest jednostki odbył się w środę w stoczni Saqmsung Heavy Industries w Korei Południowej. W październiku statek zawinie do DCT.
23.08.2017

Hapag-Lloyd, CMA CGM dołączyły do giełdy New York Shipping Exchange

Giełda New York Shipping Exchange (NYSHEX) zakończyła pierwszą rundę finansowania wynoszącą 13 mln dolarów, wspieraną przez dołączenie dwóch wielkich armatorów.
22.08.2017

Takich kontenerowców jeszcze nie było. Padnie kolejny rekord?

CMA CGM planuje budowę 9 kontenerowców o pojemności 22 000 TEU, które gdyby powstały, byłyby największe na świecie. To na razie plotka, jednak armator nie zaprzecza tym doniesieniom, ani ich nie dementuje.
04.08.2017

Kontenerowce bardziej punktualne w drugim kwartale 2017 roku

Niezawodność kontenerowców osiągnęła w drugim kwartale tego roku najwyższy od roku poziom – wynika z danych firmy analitycznej Drewry.
01.08.2017

CMA CGM i COSCO wzmocniły partnerstwo swoich operatorów portowych

Operatorzy portowi należący do CMA CGM i Cosco Shipping podpisali porozumienie o współpracy. Do podpisania umowy doszło 20 stycznia w Szanghaju.
04.07.2017

OOCL Hong Kong - największy kontenerowiec świata w terminalu DCT

OOCL Hongkong już w DCT. Największy kontenerowiec świata zacumował w środę przy nabrzeżu T2. Na pokładzie jednostki, która odbywa obecnie dziewiczy rejs, zmieści się 21 413 kontenerów 20-stopowych.
28.06.2017

OOCL Hong Kong - największy kontenerowiec świata w terminalu DCT

OOCL Hongkong już w DCT. Największy kontenerowiec świata zacumował w środę przy nabrzeżu T2. Na pokładzie jednostki, która odbywa obecnie dziewiczy rejs, zmieści się 21 413 kontenerów 20-stopowych.
28.06.2017

Do Gdańska zawinął największy kontenerowiec świata. Byliśmy na pokładzie (foto, wideo)

OOCL Hongkong już w DCT. Największy kontenerowiec świata zacumował w środę przy nabrzeżu T2. Na pokładzie jednostki, która odbywa obecnie dziewiczy rejs, zmieści się 21 413 kontenerów 20-stopowych.
28.06.2017

Do Gdańska w środę przypłynie największy kontenerowiec świata

OOCL Hong Kong w terminalu DCT. Zmieniiła się godzina zawinięcia statku. Największy kontenerowiec świata spodziewany jest w Gdańsku w środę około godziny 14:00. Pojemność tego statku to 21 413 TEU (kontenerów 20-stopowych).
26.06.2017

Kontenerowce bardziej punktualne

Niezawodność kontenerowców osiągnęła w marcu najwyższy od pół roku poziom – wynika z danych firmy analitycznej Drewry.
18.06.2017

Armatorzy wycofują serwisy z Kataru

Tajwański Evergreen and hongkoński OOCL zawiesiły swoje serwisy zawijające w portach w Katarze, po tym jak inne państwa arabskie zerwały stosunki dyplomatyczne z tym krajem i zamknęły swoje porty.
07.06.2017

Kolejny rekord w Kanale Panamskim

2 maja przez śluzy Kanału Panamskiego przepłynął kontenerowiec OOCL France o ładowności 13,208 TEU. To największa jednostka, która pokonała kanał od inauguracji jego rozbudowy w czerwcu 2016 roku.
25.05.2017

Rośnie zysk francuskiego giganta kontenerowego

Francuski gigant kontenerowy, po kilku kwartałach głównie strat, zanotował 86 mln dolarów zysku w pierwszym kwartale 2017 roku. To dość dobry wynik, biorąc pod uwagę, że w tym samym okresie w zeszłym roku 3 największy armator kontenerowców zanotował 100 mln zł straty.
21.05.2017

Największe kontenerowce świata raz w tygodniu będą wpływały do gdańskiego portu (foto, wideo)

CSCL Arctic Ocean w terminalu kontenerowym DCT. Jeden z największych kontenerowców na świecie o pojemności około 19 000 TEU zacumował przy nabrzeżu T2 we wtorek wieczorem. Jednostka dotarła do gdańskiego portu w ramach rozpoczętej właśnie współpracy z Ocean Alliance – największym aliansem kontenerowym świata. Pozostanie tam do czwartku.
18.05.2017

Do DCT zawinął jeden z największych kontenerowców na świecie

CSCL Artic Ocean w terminalu kontenerowym DCT w Gdańsku. Kontenerowiec przypłynął we wtorek wieczorem. To kolejna jednostka, która zawinęła do gdańskiego portu w ramach największego na świecie aliansu żeglugowego Ocean Alliance.
17.05.2017

Kolejny gigant kontenerowy na wodzie. Niedługo zobaczymy go w Polsce

W miniony weekend hongkoński armator OOCL ochrzcił swój najnowszy kontenerowiec o ładowności 21,413 TEU. Jednostka otrzymała nazwę Hong Kong i z miejsca stała się jedną z największych na świecie, obok Madrid Maerska oraz Triumph MOL-u.
15.05.2017

Największy na świecie kontenerowy serwis żeglugowy rozpoczął funkcjonowanie w Porcie Gdańsk

Zapowiadane od kilku miesięcy pierwsze zawinięcie kontenerowego aliansu żeglugowego stało się faktem w dniu 9 maja. Tego dnia do terminalu kontenerowego DCT zawinął statek oceaniczny OOCL Tianjin inaugurując kolejne regularne połączenie kontenerowe Gdańska z Azją.
10.05.2017

DCT rozpoczyna obsługę największego na świecie aliansu żeglugowego

Ocean Alliance w gdańskim Terminalu Kontenerowym DCT. Obsługę największego na świecie aliansu żeglugowego rozpocznie zawinięcie statku OOCL Tianjin. Jednostka przypłynie do gdańskiego portu we wtorek wieczorem.
08.05.2017

Zorganizowany chaos, czyli o skutkach nowych aliansów żeglugowych

Nowe rozkłady rejsów aliansów kontenerowych Ocean i The Alliance spowodowały dużo zakłóceń na szlaku Azja-Europa. Czego efektem są korki w portach.
30.04.2017

Największy kontenerowiec świata wypłynął w dziewiczy rejs do Europy

MOL Triumph, największy na świecie kontenerowiec, wypłynął w pierwszy rejs z Azji do Europy. Do eksploatacji nowoczesna jednostka została oddana w ubiegłym miesiącu.
07.04.2017

Rośnie niezawodność armatorów kontenerowców.

Niezawodność kontenerowców osiągnęła w listopadzie najwyższy od pół roku poziom – wynika z danych firmy analitycznej Drewry.
31.03.2017

Od 1 kwietnia zmiany na kontenerowych szlakach - więksi zyskują, mniejsi tracą

Cierpliwość wielu portów i terminali wystawiona została na ciężką próbę. Trzy wielkie alianse, powstałe w wyniku przetasowań, jakie miały ostatnio miejsce w światowej żegludze liniowej, niemal do ostatniej chwili zwlekały z ujawnieniem siatek swoich połączeń żeglugowych, które mają obowiązywać już od 1 kwietnia. Nie było wiadomo kto, kiedy, dokąd, z jaką częstotliwością i jakiej wielkości statkami będzie zawijał. Jeśli nawet zarządy portów i terminali nie wiedziały, co je czeka, to co dopiero mówić o spedytorach, przewoźni
21.03.2017

Ocean Alliance na czele nowych aliansów kontenerowych

Ocean Alliance stanie się liderem w transporcie zagranicznym pomiędzy wschodem a zachodem. Ten sojusz kontenerowy będzie oferować aż 45 stałych pętli, sporo więcej niż Alliance (32 pętle) i 2M (25 pętle).
16.03.2017

CMA CGM w końcu z zyskiem

Francuski gigant kontenerowy, po kilku kwartałach strat, zanotował 45 mln dolarów zysku w czwartym kwartale 2016 roku. To dość dobry wynik, biorąc pod uwagę, że w tym samym okresie w zeszłym roku 3 największy armator kontenerowców zanotował 51 mln zysku.
10.03.2017

CMA CGM i COSCO wzmacniają partnerstwo swoich operatorów portowych

Operatorzy portowi należący do CMA CGM i Cosco Shipping podpisali porozumienie o współpracy. Do podpisania umowy doszło 20 stycznia w Szanghaju.
26.01.2017

Ale sobie porysował boczek… (wideo)

Kapitan tego kontenerowca z pewnością nieźle się napocił nad wyprowadzeniem swojego statku na prostą. Jednostka zboczyła z kursu, o mały włos taranując nabrzeże. Statek, który cudem wyszedł z tej opresji cało to OOCL Noworosyjsk.
09.01.2017

Bardzo dobry wynik niezawodności kontenerowców

Niezawodność kontenerowców osiągnęła w listopadzie najwyższy od pół roku poziom – wynika z danych firmy analitycznej Drewry.
21.12.2016

Alians kontenerowy Ocean już oficjalnie rozpoczął działalność

Amerykańska Federalna Komisja Morska zatwierdziła alians Ocean, co oznacza, że sojusz czterech wielkich armatorów rozpoczął dziś (24.10) działalność.
24.10.2016

CMA CGM dalej na minusie

Francuski gigant kontenerowy zanotował aż 109 mln dolarów straty w drugim kwartale 2016 roku. To wynik niskich stawek frachtu, które przyczyniły się do 18,6 procentowego spadku średniego przychodu z przewiezionego kontenera TEU.
06.09.2016

Armatorzy schodzą na ląd. Czy będą zagrożeniem dla spedycji?

Branża transportowa nieustanie się rozwija, co jest podyktowane chęcią optymalizacji łańcuchów dostaw, obniżeniem kosztów transportu i troską o środowisko naturalne. Rosnąca liczba zleceń i wymagań klientów pociąga za sobą konieczność nowych rozwiązań oraz ulepszeń. Odpowiedzią na te potrzeby staje się połączenie kolejowe jako przedłużenie transportu morskiego, które pozwala dostarczyć klientowi kontener w dogodnej dla niego lokalizacji. Dzięki temu armator oferuje klientowi kompleksową obsługę jednego operatora, przy obni
06.07.2016

Raport: Najlepszy od pół roku wynik niezawodności kontenerowców

Niezawodność kontenerowców osiągnęła w maju najwyższy od pół roku poziom – wynika z danych firmy analitycznej Drewry.
30.06.2016

Unia zmusiła armatorów do zakończenia praktyk monopolistycznych

Największy armator kontenerowców na świecie, Maersk Line, do spółki z 14 innymi armatorami unikną kar od Unii Europejskiej za stosowanie praktyk monopolistycznych - wynika z nieoficjalnych źródeł. Komisja Europejska zdecydowała się przyjąć ofertę zmiany działalności tych przewoźników.
29.06.2016

Alians G6 wycofuje część serwisów do Europy

Sojusz armatorów G6 wprowadzi kolejne zmiany na szlaku Azja-Europa. Powodem tej decyzji jest wciąż mały popyt na przewozy kontenerów na tej trasie.
06.06.2016

Maersk kontra MSC. Czyje kontenerowce są rzeczywiście największe?

W czwartek do gdańskiego terminalu DCT wpłynął olbrzymi kontenerowiec MSC Maya. Wśród internautów rozgorzała dyskusja na temat tego, czy jest to faktycznie największy kontenerowiec na świecie.
05.06.2016

Narodził sie siódmy alians kontenerowy

To już pewne - powstanie nowy sojusz przewoźników kontenerowych, na którego czele stanie niemiecki Hapag-Lloyd. W aliansie znajdzie się także pięć innych linii azjatyckich.
16.05.2016

Coraz bliżej zawiązania kolejnego aliansu kontenerowego

Ostatnie doniesienia z rynku potwierdzają ostatnie doniesienia o powstaniu nowego sojuszu kontenerowego. Armatorzy dziś odbędą spotkanie z United States Federal Maritime Commission, gdzie będą omawiali ostateczny kształt sojuszu.
11.05.2016

Czy narodzi się kolejny wielki alians kontenerowy

Ośmiu armatorów niezrzeszonych w dwóch największych sojuszach: 2M i Ocean Alliance, zamierza założyć własny alians, by móc konkurować z gigantami na szlakach Wschód-Zachód – donosi agencja Alphaliner.
05.05.2016

Nowy super alians kontenerowy wkracza na scenę

To największa fuzja w historii przewozów kontenerowych. Chińskiego armator Cosco podpisał porozumienie z trzema innymi przewoźnikami: CMA CGM, Evergreen i OOCL. Nowy alians ma się nazywać Sojusz Oceaniczny (Ocean Alliance). Ma to stworzyć szansę na konkurencję z dominującym obecnie sojuszem 2M składającym się z Maersk Line i MSC.
21.04.2016

Tajwański przewoźnik zdetronizował Mearska

Tajwański przewoźnik Wan Hai najbardziej rentownym przewoźnikiem na świecie. Maersk dopiero drugi - firma analityczna Alphaliner przeanalizowała 16 sprawozdań linii żeglugowych.
13.04.2016

Nocna podróż OOCL Atlanta do Hong Kongu (time-lapse)

Time-lapse nakręcony przez Brytyjczyka, który podróżował na pokładzie kontenerowca OOCL Atlanta (8063 TEU). Jednostka kierowała się do portu w Hong Kongu. Piękne widoki.
30.03.2016

Blisko narodzin kolejnego super aliansu kontenerowego

To będzie największa fuzja w historii przewozów kontenerowych. Ma dojść do połączenia chińskiego armatora Cosco z czterema innymi przewoźnikami: CMA CGM, Evergreen i OOCL. Ma to stworzyć szansę na konkurencję z dominującym obecnie sojuszem 2M składającym się z Maersk Line i MSC.
18.02.2016

Unia Europejska dopięła swego. Armatorzy zmienią swoje praktyki

Maersk Line, największy przewoźnik kontenerowy na świecie, ogłosił we wtorek, że zmieni sposób, w jaki ogłasza zmianę swoich stawek. To efekt dochodzenia Komisji Europejskiej, która dotychczasowe praktyki armatorów w tym zakresie oskarżyła o nadużycie zasad konkurencji.
17.02.2016

Najwięksi armatorzy staną przed sądem?

Komisja Europejska prowadzi dochodzenie wśród 13 największych armatorów kontenerowych na świecie. Między innymi Maersk Line czy Mediterranean Shipping Co (MSC) może zostać oskarżonych o stosowanie praktyk monopolistycznych – wynika z informacji agencji Reuters.
15.02.2016

Punktualność kontenerowców wciąż wysoka

Niezawodność kontenerowców pozostała prawie niezmieniona w listopadzie – punktualność tych jednostek spadła tylko 0,8 proc., do 77,2 proc. - wynika z raportu Drewry.
17.12.2015

Dziękujemy za wysłane grafiki.