Firma Orient Overseas Container Line Limited (OOCL) z siedzibą w Hongkongu, zajmująca się spedycją i logistyką kontenerów, zamówiła w Chinach dziesięć przyjaznych dla środowiska kontenerowców o ładowności 16 000 TEU.
Pięć boxshipów zostanie zbudowanych w Dalian COSCO KHI Ship Engineering i pięć w Nantong COSCO KHI Ship Engineering.
Nowe jednostki mają zostać dostarczone między czwartym kwartałem 2024 a czwartym kwartałem 2025 roku. OOIL ujawnił, że boxshipy zostaną wyposażone w technologie energooszczędne i redukujące emisję, co przyniesie korzyści kosztowe, a także pomoże w ochronie środowiska.
2 września Orient Overseas (International) Limited (OOIL), spółka posiadająca OOCL, zawarła kontrakty na budowę statków z dwoma stoczniami. Kontrakty mają wartość 1 575,80 mln dolarów.
Oczekuje się, że do 60 procent ceny umownej każdego statku zostanie pokryte przez finansowanie bankowe, które zostanie sfinalizowane przed dostawą statków, natomiast pozostała część ceny umownej zostanie sfinansowana ze środków własnych z grupy. Gdyby nie udało się zorganizować finansowania bankowego, pełna cena kontraktowa każdego statku pochodziłaby z wewnętrznych zasobów grupy.
– Transakcja jest zgodna z XIV Planem Pięcioletnim grupy, który zakłada m.in. zwiększenie pojemności floty grupy i ugruntowanie jej pozycji w czołówce branży. Zwiększenie liczby statków własnych uzupełniłoby długoterminowy strategiczny plan rozwoju grupy, aby sprostać zapotrzebowaniu rynku w przyszłości – poinformował OOIL. – Grupa skorzystałaby również na optymalizacji struktury floty i zmniejszeniu zależności od rynku czarterów statków. Ponadto statki objęte transakcją zwiększyłyby średnią powierzchnię kontenerową na statek grupy, prowadząc do korzyści skali, przy czym wyższa powierzchnia kontenerowa na statek skutkowałaby niższym kosztem kontenera, zwiększając konkurencyjność kosztów operacyjnych grupy.
Najnowsza umowa jest następstwem zamówień OOCL na pięć, a następnie siedem kontenerowców o pojemności 23 000 TEU złożonych w 2020 r. we wspomnianych stoczniach COSCO Shipping.
W marcu 2020 roku OOCL zamówił pięć jednostek o pojemności 23 000 TEU w Nantong i Dalian, których dostawa ma nastąpić w 2023 roku.
W listopadzie tego samego roku OOCL zamówiła w obu stoczniach kolejną partię siedmiu identycznych ultradużych kontenerowców. Boxshipy mają zostać przekazane ich właścicielowi między III kwartałem 2023 roku a III kwartałem 2024 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów