PMK
Orient Overseas Container Line (OOCL) podpisał kontrakt z firmą Navis na dostarczenie oprogramowania StowMan dla wszystkich swoich statków. StowMan ma pomóc w planowaniu załadunku i rozmieszczenia towarów.
Obecnie za ten proces odpowiadają specjaliści, rozmieszczeni w strategicznych regionach. Zarządzają oni planowaniem ładunków na ponad 100 kontenerowcach armatora, o ładowności od 2,9 do 21,4 tys. TEU.
- Dzięki użyciu oprogramowania StowMan, ci specjaliści będą mogli zoptymalizować ten proces, dzięki lepszej widoczności i wydajności - wyjaśnił Navis.
StowMan jest w stanie wykorzystać wyniki obliczeń stabilności i naprężeń, zasady mocowania, a także zasady segregacji towarów niebezpiecznych i zasady ładowania wyznaczane przez pokładowy komputer załadunkowy MACS3.
W lutym 2019 roku, dzięki pomocy StowMan, alians ONE pobił ostatni rekord świata dla największej ilości ładunku, jaki kiedykolwiek został załadowany na statek. Na pokład kontenerowca Tribute MOL trafiło wtedy 19100 TEU.
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Wisła – barka jest teraz rozładowywana w porcie w Gdańsku
PRCiP Sp. z o.o. rozbudowuje część terminalu w Świnoujściu
Porty odegrają kluczową rolę w procesie transformacji energetycznej UE podaje BPO
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28060,00 $ | tona | 1,15% | 9 kwi |
Cynk | 2807,00 $ | tona | -0,71% | 9 kwi |
Aluminium | 2250,00 $ | tona | -0,75% | 9 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |