PMK
Ocean Alliance stał się liderem w transporcie zagranicznym pomiędzy wschodem a zachodem. Ten sojusz kontenerowy oferuje aż 45 stałych pętli, sporo więcej niż Alliance (32 pętle) i 2M (25 pętle).
Dodatkowo Ocean Alliance oferuje siedem stałych połączeń między portami Morza Czerwonego i Azji Południowo-Wschodniej. Alliance ma tylko jedno, a 2M żadnego. Sojusz między Maerskiem i MSC blado wypada także na trasie Azja-Ameryka Północna, gdzie ma tylko pięć stałych polączeń, wobec 11 Alliance i 13 Ocean Alliance.
Ogółem Ocean Alliance wygrywa z pozostałymi aliansami w trzech spośród siedmiu głównych szlaków handlowych. W przypadku połączeń porty Morza Śródziemnego – Ameryki Północnej, ten ostatni sojusz ma tyle samo stałych linii, co 2M.
Nowy układ sojuszy sprawia, że w Europie największą liczbę połączeń uzyskały porty: Rotterdam – 21 statków tygodniowo, przed Antwerpią (19), Bremerhaven i Hamburg (po 13) i Le Havre (13).
Skład aliansów:
2M
duński Maersk i szwajcarskie MSC
Ocean Alliance
francuski CMA CGM, chiński COSCO, tajwański Evergreen i spółka z siedzibą w Hongkong - Orient Overseas Container linii (OOCL)
The Alliance
niemiecka Hapag-Lloyd, tajwańska Yang Ming oraz trzy japońskie - MOL, NYK, ‘K’ Line
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny