PMK
Ocean Alliance stał się liderem w transporcie zagranicznym pomiędzy wschodem a zachodem. Ten sojusz kontenerowy oferuje aż 45 stałych pętli, sporo więcej niż Alliance (32 pętle) i 2M (25 pętle).
Dodatkowo Ocean Alliance oferuje siedem stałych połączeń między portami Morza Czerwonego i Azji Południowo-Wschodniej. Alliance ma tylko jedno, a 2M żadnego. Sojusz między Maerskiem i MSC blado wypada także na trasie Azja-Ameryka Północna, gdzie ma tylko pięć stałych polączeń, wobec 11 Alliance i 13 Ocean Alliance.
Ogółem Ocean Alliance wygrywa z pozostałymi aliansami w trzech spośród siedmiu głównych szlaków handlowych. W przypadku połączeń porty Morza Śródziemnego – Ameryki Północnej, ten ostatni sojusz ma tyle samo stałych linii, co 2M.
Nowy układ sojuszy sprawia, że w Europie największą liczbę połączeń uzyskały porty: Rotterdam – 21 statków tygodniowo, przed Antwerpią (19), Bremerhaven i Hamburg (po 13) i Le Havre (13).
Skład aliansów:
2M
duński Maersk i szwajcarskie MSC
Ocean Alliance
francuski CMA CGM, chiński COSCO, tajwański Evergreen i spółka z siedzibą w Hongkong - Orient Overseas Container linii (OOCL)
The Alliance
niemiecka Hapag-Lloyd, tajwańska Yang Ming oraz trzy japońskie - MOL, NYK, ‘K’ Line
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni
Nowo wybudowane Nabrzeże Dąbrowieckie w Porcie Szczecin obsłużyło pierwszy statek
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"