jk
CMA CGM Theodore Roosevelt mierzy 365,9 metra długości i 48,2 metra szerokości. Jest w stanie zabrać na swój pokład 14 855 kontenerów dwudziestostopowych. Jednostka pobiła dotychczasowy rekord wielkości statku korzystającego z tej drogi wodnej należący do OOCL France -13 926 TEU i COSCO -13,092 TEU.
CMA CGM Theodore Roosevelt, kontenerowiec typu neopanamax, który rozpoczął podróż z Azji, po raz pierwszy przepłynął nowy Kanał Panamski. Tym samym zainicjował stały tranzyt przez kanał w kierunku wschodniego wybrzeża Stanów Zjednoczonych. Jest pierwszym statkiem Ultra Large Container Vessel, który kiedykolwiek przepływał przez Kanał Panamski.
Otwarcie rozbudowanego Kanału Panamskiego był ważnym momentem dla światowej gospodarki morskiej. Nowe śluzy umożliwiają bowiem przejście 1,3 tys. jednostek. Przy 18 węzłach pokonanie trasy z Szanghaju do Nowego Jorku zajmie raptem 24 dni, o 4 dni krócej niż szlakiem biegnącym przez Kanał Sueski. Przy poszerzaniu kanału pracowało 10 tys. robotników. Inwestycja po ukończeniu stworzyła ok. 200-250 nowych miejsc pracy.
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO