Paweł Kuś
Niezawodność kontenerowców pozostała prawie niezmieniona w listopadzie – punktualność tych jednostek spadła tylko 0,8 proc., do 77,2 proc. - wynika z raportu Drewry.
Na sześciu z 10 głównych szlaków handlowych odnotowano wzrost punktualności w listopadzie, ale spadek w trzech szlakach Wschód-Zachód oraz Azja – Południowa Ameryka spowodował spadek wskaźnika. Średni czas opóźnienia jednostek w stosunku do harmonogramu wyniósł 0,8 dnia.
Aż 19 z 20 największych przewoźników może się poszczycić punktualnością powyżej 80 proc. Po długiej dominacji Maersk Line, na pierwsze miejsce wskoczył Evergreen (85,3 proc.), przed Wan Hai (84,1 proc.), następnie K Line (81.8 proc.), Maersk Line (80.9 proc.), MOL (80.9 proc.), OOCL (80.6 proc.), Yang Ming (80.3 proc.), Cosco (80.0 proc.). Najgorszy wynik ma zawijający między innymi do Polski MSC – 53.1 proc.
- Punktualność kontenerowców trzyma naprawdę wysoki poziom. Przez ostatnie siedem miesięcy utrzymywała się ona na poziomie 70-80 proc. To o 10-15 proc. lepiej niż wcześniejsza średnia. Według nas ten trend się utrzyma, ale ciężko będzie go już poprawić – powiedział Simon Heaney, analityk z Drewry.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO