• <
KONGSBERG_2023

OOCL UNITED KONGDOM opuścił obszar Kanału Sueskiego, zmierza w kierunku RPA

zk

26.03.2021 22:58 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki OOCL UNITED KONGDOM opuścił obszar Kanału Sueskiego, zmierza w kierunku RPA

Partnerzy portalu

OOCL UNITED KONGDOM opuścił obszar Kanału Sueskiego, zmierza w kierunku RPA - GospodarkaMorska.pl
Fot. vesselfinder.com

Pierwsza jednostka OOCL UNITED KONGDOM opuściła obszar Kanału Sueskiego. Czy kolejne statki po dzisiejszych nieudanych próbach uwolnienia kontenerowca, który we wtorek osiadł na mieliźnie, również zawrócą w kierunku Afryki?

W środę pracowało jeszcze osiem holowników, próbując poruszyć statek, który we wtorek osiadł na mieliźnie blokując jedną z narbardziej ruchliwych arterii. Dzisiaj po naradach z ekspertami, pojawiły się kolejne pogłębiarki. Wysiłek związany z ponownym otwarciem kanału miał zająć co najmniej dwa dni, podawał Associated Press, ale do chwili obecnej czas potrzebny do pełnego otwarcia kanału pozostaje kwestią sporną. Zator doprowadził do powstania długiej kolejki statków czekających na przekroczenie kanału. Dzisiaj podjęto działania pogłębienia obszaru i uwolnienia kontenerowca – bezskutecznie.

Około 12% światowego wolumenu pokonuje trasę przez Kanał Sueski, w tym duże ilości ropy naftowej i gazu. Są to nie tylko tankowce kierujące się na północ z obszaru Zatoki Perskiej do Europy, ale również statki przewożące rosyjskie surowce energetyczne na południe kanałem w kierunku Azji. Coraz więcej armatorów zastanawia się nad

OOCL UNITED KONGDOM pływa pod flagą chińską, jego portem macierzystym jest Hong Kong. Wraz z pięcioma siostrzanymi statkami  OOCL HONG KONG, OOCL GERMANY, OOCL JAPAN, OOCL SCANDINAVIA i OOCL INDONESIA jest to największy kontenerowiec klasy G (21.413 TEU, 210.890 GT). Ten olbrzymi kontenerowiec ma 399,9 m długości, 58,8 m szerokości, 16 m zanurzenia oraz 21 413 TEU. OOCL United Kingdom został zbudowany w 2017 r. w stoczni Samsung Heavy Industries (SHI) w Korei Południowej. Należy do floty Orient Overseas Container Line, wchodzącej w skład największego na świecie aliansu żeglugowego Ocean Aliance, świadczącego usługi logistyczne i spedycyjne.

Jednostka jako pierwsza opuściła obszar Kanału Sueskiego. Po kilku dniach oczekiwania na postęp prac i udrożnienie kanału podjęto decyzję o zawróceniu statku. Około godziny 20 kontenerowiec zaczął się przemieszczać w kierunku szlaku, o 11 dni dłuższego, ale możliwego do pokonania – wokół Przylądka Dobrej Nadziei W RPA, aby na koniec kwietnia dotrzeć do Polski.

Aktualnie jednostka ma kilka dni opóźnienia, planowane wejście do Gdańskiego Portu przewidywane jest na 25 kwietnia.

Czy za OOCL UNITED KONGDOM kolejne jednostki będą opuszczały okolice kanału? Czy nadal będą oczekiwać odwrócenia patowej sytuacji?

Skutki blokady Kanału Sueskiego, są coraz bardziej odczuwalne na światowych rynkach. Dzisiaj po raz kolejny ceny ropy naftowej wzrosły –  30 tankowców jest uwięzionych w rejonie tego najbardziej ruchliwego toru wodnego. Jednak według analityków opóźnienia w dostawach pojawiają się w okresie niskiego sezonowego zapotrzebowania na ropę i gaz ziemny, co prawdopodobnie złagodzi wpływ blokady na wzrost cen.

Duński Maersk również notuje kolejne spadki – i w związku z tym planuje wysłać swoją flotę oczekującą przed kanałem, w kierunku Przylądka Dobrej Nadziei.  



etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023
AVEXON

Dziękujemy za wysłane grafiki.