PMK
Amerykańska Federalna Komisja Morska zatwierdziła alians Ocean, co oznacza, że sojusz czterech wielkich armatorów rozpoczął dziś (24.10) działalność.
Do aliansu należy Cosco, CMA CGM, Evergreen i OOCL. Nowy sojusz ma za zadanie ostro konkurować z dominującym obecnie aliansem 2M składającym się z Maersk Line i MSC.
Sytuacja w branży przewozów kontenerowych zmieniła się przez to diametralnie. Każdy z omawianych armatorów był bowiem częścią innego sojuszu: OOCL w G6, Evergeen i Cosco w CKYHE oraz CMA CGM i CSCL (część Cosco obecnie) w O3.
Te sojusze jednak nie dawały armatorom przewagi nad aliansem 2M, które dysponuje ładownością rzędu 5,7 mln TEU na trzech największych szlakach Wschód-Zachód. Najbliżej tej liczby był CKYHE (2 mln TEU), dalej G6 (1,8 mln TEU) i O3 (1,5 mln TEU). Ocean Alliance ma 1025 kontenerowców o pojemności ponad 4,8 mln TEU, co odpowiada 23,4 proc. udziału w podaży.
Sojusz ma przede wszystkim polepszyć ofertę armatorów na szlakach z Azji do Morza Północnego, Środziemnego, Czerwonego i obu Ameryk.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub