PMK
Po fali znacznej konsolidacji w branży żeglugi kontenerowej trend ten może się zatrzymać na fuzji OOCL i China COSCO Shipping - twierdzi agencja Clarksons Research.
Rozpoczęcie współpracy od kwietnia pomiędzy głównymi japońskimi operatorami kontenerowymi NYK, MOL i K-Line jest kolejnym ważnym krokiem w trwającej konsolidacji sektora. Spółki założyły nowy alians Ocean Network Express.
W 1998 r. 20 największych przewoźników odpowiadało za 73% ładowności na całym świecie, przy czym największy (Maersk) miał udział rzędu 7,2%, a 20-ty armator (CSAV) 1,3%. Na miejscach 21-30 w rankingu znaleźli się również niektórzy przewoźnicy, którzy są dziś dobrze znani: Wan Hai, Crowley, Matson i PIL (30. miejsce), a także przewoźnicy, ponieważ w znacznym stopniu połączyli się z innymi: Safmarine, UASC, Hamburg-Sud, Delmas i MISC.
Konsolidacja w znacznym stopniu zmieniła sytuację, a 20 największych firm stanowi obecnie 90% całkowitej ładownoścu, a 10 największych armatorów stanowi aż 83%. Największy przewoźnik (nadal Maersk) ma obecnie 19,4% udziałów, ale 10-ty Zim tylko 1,8%, a 20-ty Quanzhou Ansheng zaledwie 0,3%.
- To wynik poważnej konsolidacji, która teraz może trochę przystopować, po zakończeniu fuzji OOCL z China COSCO Shipping - powiedział Clarksons.
Polska i Portugalia wspólnie po LNG?
Kołobrzeg. Otwarcie sezonu żeglarskiego już w ten weekend
Zielona energia z Bałtyku wzmocni polską gospodarkę
Rosja się targuje: odblokowanie ukraińskich portów za zrewidowanie sankcji
Transporty masowe płynów w większym rozmiarze - Hillebrand wprowadza nowy flexitank XL
Porty morskie Bałtyku i Morza Północnego ożywi Incone60. Stepnica, Władysławowo i Elbląg na morskim szlaku
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 34700,00 $ | tona | 2,44% | 20 maj |
Cynk | 3754,00 $ | tona | 2,93% | 20 maj |
Aluminium | 2930,00 $ | tona | 3,72% | 20 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |