• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Trzeci największy kontenerowiec świata zawinął do Gdańska

pc

02.11.2017 18:44 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Trzeci największy kontenerowiec świata zawinął do Gdańska

Partnerzy portalu

Trzeci największy kontenerowiec świata zawinął do Gdańska - GospodarkaMorska.pl

Trzeci największy kontenerowiec świata w Gdańsku. OOCL Japan zacumował w terminalu kontenerowym DCT w czwartek. Zanim jednostka po raz pierwszy przypłynęła do Polski, nie obyło się bez przeszkód.

Podczas dziewiczego rejsu z Singapuru do Gdańska, 18 października OOCL Japan osiadł na mieliźnie w Kanale Sueskim. Jak poinformował armator OOCL, przyczyną były „problemy mechaniczne”. W ostatniej chwili statek ominął także płynący za nim Maersk Kimi. Jednostkę przy pomoc holowników udało się jednak uwolnić i samodzielnie popłynęła w dalszą drogę.

OOCL Japan ma 399,9 m długości, 58,8 m szerokości,16 m zanurzenia oraz aż 21 413 TEU. Jego chrzest odbył się na początku września. Jednostka należy do floty Orient Overseas Container Line, wchodzącej w skład największego na świecie aliansu żeglugowego Ocean Aliance.

Kontenerowiec OOCL Japan będzie regularnie pływał w serwisie LL1, który łączy porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem. Serwis ten obsługiwany jest przez 11 statków, z czego sześć należy właśnie do OOCL. Najnowsze i największe kontenerowce tego armatora będą sukcesywnie wprowadzane do serwisu w tym i w przyszłym roku.

Kontenerowce w ramach serwisu LL1 na trasie odwiedzają m.in. porty: Szanghaj, Ningbo, Xiamen, Yantian, Singapur, Felixtowe i Rotterdam. Podróż z Singapuru do Gdańska trwa 25 dni, z Szanghaju 35 dni, a cały rejs w obie strony – 77 dni.

Pierwszym z serii sześciu zamówionych w 2015 roku przez OOCL kontenerowców był OOCL Hongkong. Jednostka po raz pierwszy gościła w gdańskim DCT w czerwcu. W październiku natomiast do Gdańska zawinął drugi kontenerowiec z tej serii – OOCL Germany.

Serwis LL1 realizowany jest w ramach aliansu żeglugowego Ocean Alliance, którego obsługę w Gdańsku rozpoczęło zawinięcie 9 maja statku OOCL Tianjin. W skład aliansu wchodzą linie: CMA CGM Group, Cosco Shipping, OOCL oraz Evergreen. Alians został zawiązany pomiędzy armatorami na 10 najbliższych lat. Oferuje w sumie 40 nowych serwisów żeglugowych na całym świecie, a jego flotę stanowią aż 323 statki kontenerowe, z czego 66 jednostek obsługuje trasę Azja-Północna Europa.

Terminal kontenerowy DCT Gdańsk rozpoczął działalność w 2007 r. Wtedy jego zdolność przeładunkowa wynosiła 500 000 TEU. Obecnie są to 3 000 000 TEU, co czyni go największym głębokowodnym terminalem na Bałtyku. Roczna zdolność przeładunkowa została podwojona dzięki uruchomieniu pod koniec ubiegłego roku nowego głębokowodnego nabrzeża przeładunkowego (T2).

W 2016 roku w DCT przeładowano 1,3 mln TEU. Obecnie terminal dysponuje głębokowodną linią nabrzeżową o długości 1,3 km. Rocznie obsługuje ponad 460 statków, w tym 100 największych kontenerowych statków oceanicznych świata.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.