• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Ochrzczono kolejny gigantyczny kontenerowiec. Statek będzie regularnie zawijał do Gdańska

pc

04.09.2017 20:51 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Ochrzczono kolejny gigantyczny kontenerowiec. Statek będzie regularnie zawijał do Gdańska

Partnerzy portalu

Ochrzczono kolejny gigantyczny kontenerowiec. Statek będzie regularnie zawijał do Gdańska - GospodarkaMorska.pl

Chrzest OOCL Japan. Uroczystość nadania imienia jednostce odbyła się w piątek w stoczni Samsung Heavy Industries w Korei Południowej. To trzeci gigantyczny kontenerowiec we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line). Statek, podobnie jak jego siostrzane jednostki, będzie pływał w serwisie LL1, łączącym porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem.

Chrzest nowego kontenerowca odbył się w czasie krótszym niż dwa tygodnie od uroczystości nadania imienia poprzedniej jednostce z serii, czyli OOCL Germany. OOCL Japan ma 399,9 m długości, 58,8 m szerokości oraz 16 m zanurzenia. Jego pojemność to 21 413 TEU. OOCL w 2015 r. zamówił łącznie sześć takich jednostek. Wszystkie zaprojektowane są zgodnie z ekologicznymi standardami. Pierwszy statek z serii, który gościł już w Gdańsku, czyli OOCL Hong Kong, pobił rekord Guinessa jako największy pod względem pojemności kontenerowiec świata.

OOCL Japan będzie regularnie pływał w serwisie LL1, który łączy porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem. Obsługiwany jest przez 11 statków, z czego sześć należy właśnie do OOCL. Najnowsze i największe kontenerowce tego armatora będą sukcesywnie wprowadzane do serwisu w tym i w przyszłym roku. Jak podkreślają przedstawiciele OOCL, ta linia bardzo dobrze się sprawdza.

Kontenerowce w ramach serwisu LL1 wpływają do Gdańska co tydzień we wtorki, a wypływają w czwartki. Na trasie odwiedzaja m.in. porty: Szanghaj, Ningbo, Xiamen, Yantian, Singapur, Felixtowe i Rotterdam. Podróż z Singapuru do Gdańska trwa 25 dni, z Szanghaju 35 dni, a cały rejs w obie strony – 77 dni.

Serwis LL1 realizowany jest w ramach aliansu żeglugowego Ocean Alliance. W jego skład wchodzą linie: CMA CGM Group, Cosco Shipping, OOCL oraz Evergreen. Alians został zawiązany pomiędzy armatorami na 10 najbliższych lat. Oferuje w sumie 40 nowych serwisów żeglugowych na całym świecie, a jego flotę stanowią aż 323 statki kontenerowe, z czego 66 jednostek obsługuje trasę Azja-Północna Europa.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.