• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Ochrzczono kolejny gigantyczny kontenerowiec. Statek będzie regularnie zawijał do Gdańska

pc

04.09.2017 20:51 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Ochrzczono kolejny gigantyczny kontenerowiec. Statek będzie regularnie zawijał do Gdańska
Ochrzczono kolejny gigantyczny kontenerowiec. Statek będzie regularnie zawijał do Gdańska - GospodarkaMorska.pl

Chrzest OOCL Japan. Uroczystość nadania imienia jednostce odbyła się w piątek w stoczni Samsung Heavy Industries w Korei Południowej. To trzeci gigantyczny kontenerowiec we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line). Statek, podobnie jak jego siostrzane jednostki, będzie pływał w serwisie LL1, łączącym porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem.

Chrzest nowego kontenerowca odbył się w czasie krótszym niż dwa tygodnie od uroczystości nadania imienia poprzedniej jednostce z serii, czyli OOCL Germany. OOCL Japan ma 399,9 m długości, 58,8 m szerokości oraz 16 m zanurzenia. Jego pojemność to 21 413 TEU. OOCL w 2015 r. zamówił łącznie sześć takich jednostek. Wszystkie zaprojektowane są zgodnie z ekologicznymi standardami. Pierwszy statek z serii, który gościł już w Gdańsku, czyli OOCL Hong Kong, pobił rekord Guinessa jako największy pod względem pojemności kontenerowiec świata.

OOCL Japan będzie regularnie pływał w serwisie LL1, który łączy porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem. Obsługiwany jest przez 11 statków, z czego sześć należy właśnie do OOCL. Najnowsze i największe kontenerowce tego armatora będą sukcesywnie wprowadzane do serwisu w tym i w przyszłym roku. Jak podkreślają przedstawiciele OOCL, ta linia bardzo dobrze się sprawdza.

Kontenerowce w ramach serwisu LL1 wpływają do Gdańska co tydzień we wtorki, a wypływają w czwartki. Na trasie odwiedzaja m.in. porty: Szanghaj, Ningbo, Xiamen, Yantian, Singapur, Felixtowe i Rotterdam. Podróż z Singapuru do Gdańska trwa 25 dni, z Szanghaju 35 dni, a cały rejs w obie strony – 77 dni.

Serwis LL1 realizowany jest w ramach aliansu żeglugowego Ocean Alliance. W jego skład wchodzą linie: CMA CGM Group, Cosco Shipping, OOCL oraz Evergreen. Alians został zawiązany pomiędzy armatorami na 10 najbliższych lat. Oferuje w sumie 40 nowych serwisów żeglugowych na całym świecie, a jego flotę stanowią aż 323 statki kontenerowe, z czego 66 jednostek obsługuje trasę Azja-Północna Europa.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38925,00 $ tona 0,13% 21 paź
 Cynk 3584,00 $ tona 0,03% 21 paź
 Aluminium 3013,00 $ tona -1,66% 21 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.