Paweł Kuś
To największa fuzja w historii przewozów kontenerowych. Chińskiego armator Cosco podpisał porozumienie z trzema innymi przewoźnikami: CMA CGM, Evergreen i OOCL. Nowy alians ma się nazywać Sojusz Oceaniczny (Ocean Alliance). Ma to stworzyć szansę na konkurencję z dominującym obecnie sojuszem 2M składającym się z Maersk Line i MSC.
Sytuacja w branży przewozów kontenerowych zmieni się diametralnie. Każdy z omawianych armatorów jest obecnie częścią innego sojuszu: OOCL w G6, Evergeen i Cosco w CKYHE oraz CMA CGM i CSCL (część Cosco obecnie) w O3.
Te sojusze jednak nie dawały armatorom przewagi nad aliansem 2M, które dysponuje ładownością rzędu 5,7 mln TEU na trzech największych szlakach Wschód-Zachód. Najbliżej tej liczby był CKYHE (2 mln TEU), dalej G6 (1,8 mln TEU) i O3 (1,5 mln TEU). Ocean Alliance będzie miał 1025 kontenerowców o pojemności ponad 4,8 mln TEU, co odpowiada 23,4 proc. udziału w podaży.
Sojusz ma przede wszystkim polepszyć ofertę armatorów na szlakach z Azji do Morza Północnego, Środziemnego, Czerwonego i obu Ameryk.
Największe na świecie logo z kontenerów. Port Khalifa bije rekord Guinnessa [WIDEO]
Pożar w Iskenderun opanowany
Rekordowe, styczniowe załadunki rosyjskiej ropy na statki
TT-Line rozwija się, dodając szwedzki port Karlshamn do swojej siatki połączeń promowych
W porcie w Iskenderun, leżącym na terenie dotkniętym trzęsieniem ziemi, drugi dzień trwa pożar
[WIDEO] Duży pożar w tureckim porcie Iskenderun