• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

CMA CGM z rekordowym przychodami, ale małym zyskiem. Powodem rosnące ceny paliwa

PMK

03.03.2019 16:15 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski CMA CGM z rekordowym przychodami, ale małym zyskiem. Powodem rosnące ceny paliwa

Partnerzy portalu

CMA CGM z rekordowym przychodami, ale małym zyskiem. Powodem rosnące ceny paliwa - GospodarkaMorska.pl

Francuski gigant kontenerowy, CMA CGM, zanotował rekordowe przychody w 2018 roku dzięki świetnym wynikom na szlakach transpacyficznych. Rosnące ceny paliwa przejadły jednak większość zysku koncernu.

Wolumen przewiezionych towarów wzrósł o 9,3 procent w 2018 roku, po raz pierwszy w historii przekraczając liczbę 20 mln TEU. Dobre wyniki zanotowały statki pływające na szlakach transpacyficznych, do Indii, Oceanii i Afryki.

Całoroczny przychód koncernu wzrósł o 11,2 procent, do 23,48 mln dolarów. W tym samym czasie koszty paliwa wzrosły o jedną trzecią, zmniejszając zysk EBITDA CMA CGM do 610 mln dolarów, z 1,57 mld dolarów rok wcześniej.

Ocean Alliance, którego CMA CGM jest członkiem razem z Cosco, OOCL i EverGreen został przedłużony do 31 marca 2027 roku.

Według Cosco Ocean Alliance póki co pracuje stabilnie a komunikacja między jego wszystkimi członkami jest wzorowa.

- Wszyscy członkowie są przekonani, że dzięki potwierdzeniu dziesięcioletniej współpracy Ocean Alliance będzie w stanie poradzić sobie z wyzwaniem w przyszłości, a nasz sojusz będzie zjednoczony i silny – dodało Cosco.

W zeszłym roku Ocean Alliance stał się liderem w transporcie zagranicznym pomiędzy wschodem a zachodem. Ten sojusz kontenerowy oferuje aż 45 stałych pętli, sporo więcej niż Alliance (32 pętle) i 2M (25 pętle).

Dodatkowo Ocean Alliance oferuje siedem stałych połączeń między portami Morza Czerwonego i Azji Południowo-Wschodniej. Alliance ma tylko jedno, a 2M żadnego. Sojusz między Maerskiem i MSC blado wypada także na trasie Azja-Ameryka Północna, gdzie ma tylko pięć stałych polączeń, wobec 11 Alliance i 13 Ocean Alliance.

Ogółem Ocean Alliance wygrywa z pozostałymi aliansami w trzech spośród siedmiu głównych szlaków handlowych. W przypadku połączeń porty Morza Śródziemnego – Ameryki Północnej, ten ostatni sojusz ma tyle samo stałych linii, co 2M.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.