PMK
Ośmiu armatorów niezrzeszonych w dwóch największych sojuszach: 2M i Ocean Alliance, zamierza założyć własny alians, by móc konkurować z gigantami na szlakach Wschód-Zachód – donosi agencja Alphaliner.
W skład nowego aliansu mieliby wejść: Hapag-Lloyd, Hanjin, Hyundai Merchant Marine, MOL, NYK, ‘K’ Line, Yang Ming, UASC. Według Alphalinera armatorzy są w stanie negocjacji i reorganizacji obecnych sojuszy, w których się znajdują. Ich celem jest stworzenie 3 siły na rynku przewozów kontenerowych. Zmusza ich do tego niedawne powstanie Ocean Alliance składającego się z CMA CGM, Cosco, Evergreen i OOCL.
Najnowsze wieści wpisują się w prognozę ekspertów z agencji Drewry, którzy przewidują, że w połowie 2017 roku na rynku liczyć się będą tylko trzy globalne alianse, skupiające łącznie 13 armatorów.
Nowy alians według opinii ekspertów mógłby bez problemu konkurować z 2M (Maersk i MSC) i Ocean na szlakach transpacyficznych oraz z Azji do Północnej Europy. Drewry ocenia jednak szansę na powstanie tego aliansu w obecnej formie jako bardzo małą, ze względu na rozbieżne cele poszczególnych armatorów.
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali