PMK
Operatorzy portowi należący do CMA CGM i Cosco Shipping podpisali porozumienie o współpracy. Do podpisania umowy doszło 20 stycznia w Szanghaju.
Chcą tym samym wzmocnić swoją pozycję, przed wejściem do życia utworzonego przez obie firmy aliansu Ocean Alliance. Sojusz, składający się z COSCO, CMA CGM, Evergreen i OOCL, wystartuje w kwietniu.
Będzie to największy alians żeglugowy na świecie, zrzeszający flotę 350 jednostek o ładowności 3,5 mln TEU. Te jednostki będą pływać po 20 szlakach transpacyficzych, sześciu szlakach Azja-Północna Europa (w tym DCT), 5 szlakach Azja-Morze Śródziemne, trzech szlakach transatlantyckich oraz pięciu szlakach Azja-Bliski Wschód.
Operator Cosco Shipping Ports ma udziały w ponad 30 portach na całym świecie. Ocean Alliance będzie rywalizował z sojuszami 2M (Maersk i MSC) oraz The Alliance (Hapag-Lloyd, K Line, MOL, NYK i Yang Ming), który również rozpocznie działalność w kwietnu tego roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej