PMK
Południowokoreańska firma Ilshin Logisticks odebrała największy statek świata napędzany LNG – masowiec Ilshin Green Iris o nośności 50 tys. dwt.
Jednostka została wyposażona w nowoczesne kriogeniczne zbiorniki na LNG, specjalnie zaprojektowane przez koncern POSCO. Materiał, z którego są zbudowane, ma dużą zawartość manganu i jest specjalnie zaprojektowany do kriogenicznego magazynowania LNG i skroplonego gazu. Właściwości i cechy stali wysokomanganowej, a także wymagana technologia spawania i konstrukcja zbiornika paliwa, okazały się odpowiednie dla kriogeniki – podało towarzystwo klasyfikacyjne Lloyd’s Register.
To kolejny projekt pokazujący, jak szybko wzrasta znaczenie LNG w światowej żegludze. Niedawno francuski armator kontenerowy CMA CGM podpisał umowę z koncernem paliwowym Total na zaopatrzenie gazem LNG najnowszych kontenerowców przewoźnika.
W ramach kontraktu Total w ciągu 10 lat, od 2020 roku, zaopatrzy jednostki CMA CGM w 300 tys. ton paliwa LNG. 9 kontenerowców o rekordowej ładowności 22 tys. TEU, ma zostać zbudowane do 2020 roku. Będzie to pierwszy raz, gdy megakontenerowce zostaną wyposażone w napęd na to ekologiczne paliwo.
Megakonterowce dla CMA CGM powstaną w stoczniach Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding i Hudong-Zhonghua Shipbuilding. Każda z jednostek będzie miała ponad 22 tys. TEU ładowności. W momencie powstania te statki miejsca staną się największymi kontenerowcami na świecie, odbierając rekord statkom armatora OOCL Hongkong, które mają ładowność 21,413 TEU.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody