PMK
Operatorzy portowi należący do CMA CGM i Cosco Shipping rozpoczęli oficjalnie współpracę, po podpisaniu umowy w Szanghaju.
Obie firmy chcą tym samym wzmocnić swoją pozycję w utworzonym przez obie firmy aliansie Ocean Alliance. Sojusz, składający się z COSCO, CMA CGM, Evergreen i OOCL, wystartował w kwietniu.
To największy alians żeglugowy na świecie, zrzeszający flotę 350 jednostek o ładowności 3,5 mln TEU. Te jednostki będą pływać po 20 szlakach transpacyficzych, sześciu szlakach Azja-Północna Europa (w tym DCT), 5 szlakach Azja-Morze Śródziemne, trzech szlakach transatlantyckich oraz pięciu szlakach Azja-Bliski Wschód.
Operator Cosco Shipping Ports ma udziały w ponad 30 portach na całym świecie. Ocean Alliance będzie rywalizował z sojuszami 2M (Maersk i MSC) oraz The Alliance (Hapag-Lloyd, K Line, MOL, NYK i Yang Ming), który również rozpocznął działalność w kwietnu tego roku.
CMA CGM od paru lat mocniej inwestuje w chiński rynek logistyczny. W tym roku armator podpisał porozumienie o współpracy z Alibabą – największą na świecie platformą e-commerce.
Dzięki temu towary zamówione przez platformę OneTouch chińskiego koncernu znajdą się na pokładzie kontenerowców tych firm pływających na szlakach Azja-Morze Śródziemne oraz Azja-Adriatyk.
Pozwoli to chińskim eksporterom ominąć udział spedytorów w transporcie towarów z chińskiego Qingdao, Szanghaju, Ningo i Yantian do śródziemnomorskich portów w Barcelonie i Walencji i adriatyckich portów w Rijece, Koprze, Trieście i Wenecji.
Te dwie umowy z pewnością dodadzą oliwy do ognia w dyskusji o cyfryzacji spedycji morskiej oraz potencjalnemu zagrożeniu tradycyjnych dostawców usług transportowych przez platformy e-commerce.
- Dla CMA CGM to kolejny krok w kierunku zadowolenia naszych klientów i wprowadzenia branży w cyfrowy świat – czytamy w oświadczeniu spółki.
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO