jk/pc
Ma 21 413 TEU i jest drugim największym kontenerowcem we flocie OOCL (Orient Overseas Container Line) oraz na świecie. To OOCL Germany, który w środę (11.10) zawinie do gdańskiego DCT.
OOCL Germany pływa regularnie w serwisie LL1, który łączy porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem. Serwis ten obsługiwany jest przez 11 statków, z czego sześć należy właśnie do OOCL. Najnowsze i największe kontenerowce tego armatora będą sukcesywnie wprowadzane do serwisu w tym i w przyszłym roku.
Kontenerowce w ramach serwisu LL1 na trasie odwiedzają m.in. porty: Szanghaj, Ningbo, Xiamen, Yantian, Singapur, Felixtowe i Rotterdam. Podróż z Singapuru do Gdańska trwa 25 dni, z Szanghaju 35 dni, a cały rejs w obie strony – 77 dni.
OOCL Germany ma 399,9 m długości, 58,8 m szerokości oraz 16 m zanurzenia. OOCL zamówił łącznie sześć takich jednostek. Wszystkie zaprojektowane są zgodnie z ekologicznymi standardami. Pierwszym z serii sześciu zamówionych w 2015 roku przez OOCL kontenerowców był OOCL Hongkong. Jednostka po raz pierwszy gościła w gdańskim DCT w czerwcu.
Serwis LL1 realizowany jest w ramach aliansu żeglugowego Ocean Alliance. W jego skład wchodzą linie: CMA CGM Group, Cosco Shipping, OOCL oraz Evergreen. Alians został zawiązany pomiędzy armatorami na 10 najbliższych lat. Oferuje w sumie 40 nowych serwisów żeglugowych na całym świecie, a jego flotę stanowią aż 323 statki kontenerowe, z czego 66 jednostek obsługuje trasę Azja-Północna Europa.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny