pc
MOL Triumph, największy na świecie kontenerowiec, wypłynął w pierwszy rejs z Azji do Europy. Do eksploatacji nowoczesna jednostka została oddana w ubiegłym miesiącu.
MOL Triumph wypłynął z Portu Xingang w Chinach. Trasa dziewiczego rejsu wiedzie przez: Dalian, Qingdao, Szanghaj, Ningbo, Hongkong, Yantian i Singapur. Następnie kontenerowiec przepłynie Kanał Sueski i zawinie do: Tangier, Southampton, Hamburga, Rotterdamu i Hawru. W drodze powrotnej statek raz jeszcze odwiedzi Tangier, pózniej Jebel Ali w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i popłynie z powrotem do Azji.
MOL Triumph ma 400 m długości, 58,8 m szerokości oraz 16 m zanurzenia. Jego pojemność to 20 150 TEU. Jednostka charakteryzuje się wysoce zaawansowanymi technologiami dualnego napędu, co przyczynia się do oszczędzania energii i zmniejszenia kosztów transportu.
Statek ten jest pierwszym z czterech kontenerowców, które w lutym 2015 r. zostały zamówione w stoczni Samsung Heavy Industries przez japońskiego armatora Mitsui O.S.K. Lines. Obsługuje linię Azja-Europa.
Przed MOL Triumph największe na świecie kontenerowce pływały w barwach MSC (MSC Maya, MSC Oscar, MSC Zoe, MSC Oliver) i miały 19 244 TEU pojemności. Wkrótce MOL straci jednak swój rekord. SHI buduje bowiem kontenerowiec o pojemności 21 100 TEU dla OOCL. Hongkoński armator zamówił łącznie 6 takich jednostek.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody