jk
CMA CGM planuje budowę 9 kontenerowców o pojemności 22 000 TEU, które gdyby powstały, byłyby największe na świecie. To na razie plotka, jednak armator nie zaprzecza tym doniesieniom, ani ich nie dementuje.
Według kilku raportów, o kontrakt na budowę tych statków konkuruje Hyundai Heavy Industries z Korei Południowej oraz stocznia z Chin. Jego podpisanie ma nastąpić w ciągu kilku najbliższych tygodni. Zamówienie ma składać się z sześciu nowych jednostek 22 000 TEU, wraz z opcją na budowę trzech dodatkowych statków.
Obecnie największy kontenerowiec świata to OOCL Hongkong, który ma pojemność 21 413 TEU. Po jego oddaniu do użytku w maju był pierwszym, który przekroczył pojemność 21 000 TEU, trzecim, który przekroczył 20 000 TEU.
Dodajmy, że OOCL Honkong podczas swojego dziewiczego rejsu zawinął do gdańskiego terminalu DCT. Statek ten będzie regularnie pływał w serwisie LL1, który łączy porty Dalekiego Wschodu z Gdańskiem.
OOCL Hong Kong ma 399,9 m długości, 58,8 m szerokości oraz 16 m zanurzenia. Jego chrzest odbył się w maju tego roku w koreańskiej stoczni Samsung Heavy Industries. Armatorem jednostki jest OOCL, wchodzący w skład największego na świecie aliansu żeglugowego Ocean Aliance.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española