• <
PZT_1100x200_gif_2020

Drewry przewiduje skromny wzrost przeładunków portów kontenerowych

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Drewry przewiduje skromny wzrost przeładunków portów kontenerowych
Drewry przewiduje skromny wzrost przeładunków portów kontenerowych - GospodarkaMorska.pl

PMK

12.08.2019 Źródło: własne

Światowe zapotrzebowanie na przeładunek kontenerów w portach czeka skromy wzrost i wiele niewiadomych - przewiduje agencja Drewry. W przyszłości dojdzie też do mniejszej liczby inwestycji w rozbudowy terminali kontenerowych.

Drewry przewiduje 4,4-procentowy wzrost przeładunków terminali kontenerowych w przyszłych 5 latach. Oznacza to, że globalne przeładunki tych obiektów wzrosłyby z 784 mln TEU do 973 mln TEU. Ten wzrost będzie napędzany przez rozwój portów na Bliskim i Dalekim Wschodzie oraz w Południowej Azji.

Przewiduje się, że globalna przepustowość portów kontenerowych wzrośnie o około 2%. Jest to znacznie poniżej prognozowanego wzrostu popytu i odzwierciedla mniejszą chęć do inwestycji w ciągu najbliższych kilku lat. W rezultacie przewiduje się, że średnie wykorzystanie terminali na poziomie globalnym wzrośnie z 70% do 79% w 2023 roku.

- Na poziomie regionalnym prawie we wszystkich lokalizacjach przewidujemy wzrost średniego poziomu wykorzystania - zauważyła firma konsultingowa. - Najostrzejsze wzrosty spodziewane są w Chinach i Azji Południowo-Wschodniej.

Pod względem wydajności, wśród siedmiu największych międzynarodowych operatorów terminali, PSA i Hutchison zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce. Przewaga PSA wynika z faktu, że posiadają oni 20% udziałów w portach Hutchison.

Cosco awansowało z piątego na trzecie miejsce, osiągając ponad 30% wzrost, do czego przyczyniło się przejęcie OOCL. Oznaczało to, że DP World i APMT spadły odpowiednio o jedno miejsce na kolejno czwarte i piąte miejsce. China Merchants z 35 milionami TEU i TiL z 26,5 milionami TEU pozostali na szóstym i siódmym miejscu pomimo dwucyfrowego wzrostu wolumenu.

- Siedmiu największych operatorów tworzy swoistą ekstraklasę portów. Stanowią one prawie 40% globalnej przepustowości w 2018 roku. W ramach tej elitarnej grupy Cosco zanotowało największy wzrost - powiedział Neil Davidson, starszy analityk portów i terminali w Drewry.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 27800,00 $ tona 0,38% 15 kwi
 Cynk 2809,00 $ tona 0,72% 15 kwi
 Aluminium 2328,00 $ tona 1,35% 15 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.