• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Armatorzy wycofują serwisy z Kataru

PMK

07.06.2017 17:05 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Armatorzy wycofują serwisy z Kataru - GospodarkaMorska.pl

Tajwański Evergreen and hongkoński OOCL zawiesiły swoje serwisy zawijające w portach w Katarze, po tym jak inne państwa arabskie zerwały stosunki dyplomatyczne z tym krajem i zamknęły swoje porty.

Do tych krajów należy m.in. Arabia Saudyjska, Egipt i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Powodem zerwania stosunków dyplomatycznych było podejrzenie Kataru o wspieranie organizacji terrorystycznych. Władze tego kraju zaprzeczają tym oskarżeniom.

Katar jest w dużej zmierze zależy od importu, by pozsykać podstawowe towary dla swoich mieszkańców. Kontenery przywożą tam między innymi jedzenie, więc sytuacja jest poważna. Strata serwisów oceanicznych oznacza także osłabienie eksportu tego kraju.

Tym bardziej boli odejście 6 i 7 największego armatora kontenerowego, czyli kolejno Evergreen i OOCL. Obaj przewoźnicy jako powód swojej decyzji podali: "embarga nałożone na Katar" oraz "obecny klimat polityczny w tym regionie".

Z kolei duński Maersk wydał we wtorek oświadczenie o tej sytuacji. Największy armator przyznał, że jego jednostki nie były w stanie dotrzeć do katarskich portów, z powody blokady w porcie Jebel Ali (ZEA). Duńczycy szukają obecnie alternatywnych szlaków dla swoich towarów. Z kolei szwajcarskie MSC potwierdziło, że wciąż jego statki handlują z Katarem.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.