• <
ATC_CARGO_TOP

Zorganizowany chaos, czyli o skutkach nowych aliansów żeglugowych

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Zorganizowany chaos, czyli o skutkach nowych aliansów żeglugowych
Zorganizowany chaos, czyli o skutkach nowych aliansów żeglugowych - GospodarkaMorska.pl

PMK

30.04.2017 Źródło: własne

Nowe rozkłady rejsów aliansów kontenerowych Ocean i The Alliance spowodowały dużo zakłóceń na szlaku Azja-Europa. Czego efektem są korki w portach.

Jak się okazuje zmiana rozkładu połączeń armatorów zrzeszonych w tych sojuszach nie przebiega gładko. Nieoficjalnie członkowie aliansów mówią wręcz o katastrofie, gdyż w nowej sieci rejsów i zawinięć do portów powstały duże dziury.

- Próbujemy sytuację ratować czarterami oraz wynajmując połączenia feederowe, ale nie zawsze jest to możliwe. Efekt jest taki, że kontenerowce muszą czekać w portach aż do następnego dużego połączenia – powiedział przedstawiciel jednego z armatorów portalowi The Loadstar.

Przykład tego problemu najwyraźniej widać w porcie w Szanghaju, który obecnie ma opóźnienie w przeładunku statków sięgające kilku dni. Wszystko przez bezczynne kontenerowce, które muszą czekać na ponowne wyjście w trasę. Podobne zjawisko można powoli zaobserwować w chińskich portach w Ningbo i Qingdao.

Jako przykład nagłej zmiany rozkładu żeglugi można podać armatora OOCL, należącego do aliansu Ocean. Przewoźnik wcześniej reklamował swoje połączenie LL3 do Southampton, aby w ostatniej chwili wycofać z oferty możliwość rezerwacji towaru do zachodnich portów.

- Na rynku można zauważyć nawet 2-tygodniowe dziury w harmonogramie rejsów u tych dwóch aliansów – dopowiedział przedstawiciel.

Słychać też coraz więcej narzekań spedytorów na kiepską komunikację z armatorami i terminalami, co ostatecznie prowadzi do niezadowolenia końcowego klienta i frustracji wszystkich członków tego rynku.

Niedługo efekty tego chaosu będzie widać też w północnoeuropejskich portach. Opóźnione zawinięcia megakontenerowców doprowadzą do mocnej konkurencji o miejsce przy nabrzeżach. Dojdzie też do korków i spowolnienia całej operacji przeładunku statków.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31264,00 $ tona -1,40% 21 cze
 Cynk 2832,00 $ tona -1,43% 21 cze
 Aluminium 2353,00 $ tona -0,88% 21 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.