• <
ATC_CARGO_TOP

Kolejny rekord w Kanale Panamskim

Kolejny rekord w Kanale Panamskim - GospodarkaMorska.pl

PMK

25.05.2017 Źródło: własne

2 maja przez śluzy Kanału Panamskiego przepłynął kontenerowiec OOCL France o ładowności 13,208 TEU. To największa jednostka, która pokonała kanał od inauguracji jego rozbudowy w czerwcu 2016 roku.

Ten kontenerowiec typu panamax mierzy 366,5 metra długości i 48,2 metra szerokości. Statek pobił rekord należący wcześniej do kontenerowca COSCO Development.

Przechodzenie przez kanał coraz większych jednostek ma przełożenie na inne statystyki kanału. Przykładowo luty tego roku okazał się rekordowy dla Kanału Panamskiego. Przez ten okres kanał przekroczyło 1180 statków z 1,18 mln ton panamskich ładunku(1 tona=40 stóp kw.).

Od czasu rozbudowy Kanału Panamskiego rekordy w przekroczonym tonażu są częstą informacją. Poprzedni rekord należał bowiem do stycznia 2016 roku, kiedy obiekt przekroczyło 1180 jednostek z 1,16 mln ton panamskich towarów.

- Widać po tym, jak ważna była rozbudowa naszego obiektu. Cieszymy się także z rosnącego zaufania do nas branży morskiej – powiedział Jorge L. Quijano, administrator Kanału Panamskiego.

Otwarcie rozbudowanego Kanału Panamskiego był ważnym momentem dla światowej gospodarki morskiej. Nowe śluzy umożliwiają bowiem przejście 1,3 tys. jednostek. Przy poszerzaniu kanału pracowało 10 tys. robotników. Inwestycja po ukończeniu stworzyła ok. 200-250 nowych miejsc pracy.

Kanał Panamski umożliwiał dotąd pływanie tylko mały kontenerowcom, do 5 tys. TEU pojemności. Te statki są w tym momencie już nieopłacalne dla armatorów. Dlatego z nadzieją patrzą oni na rozbudowę, która pozwoli ich jednostkom o ładowności 5,4-9,9 tys. TEU (łącznie 980 statków) oraz powyżej 10 tys. TEU (149 statków) przeprawienie się przez ten obiekt. Już tylko 157 statków nie jest w stanie przepłynąć przez instalację.

Większość jednostek poruszających się na szlaku Azja-Wschodnie Wybrzeże USA będzie przeprawiać się przez rozbudowany Kanał Panamski. Przy 18 węzłach pokonanie trasy z Szanghaju do Nowego Jorku zajmie raptem 24 dni, o 4 dni krócej niż szlakiem biegnącym przez Kanał Sueski.

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31709,00 $ tona -3,03% 18 cze
 Cynk 2873,00 $ tona -3,00% 18 cze
 Aluminium 2374,00 $ tona -2,18% 18 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.