• <
port_rezerwa_mega_1100_200

OOCL dołącza do klubu miliarderów z rekordowym wynikiem w pierwszej połowie roku

22.08.2021 21:11 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski OOCL dołącza do klubu miliarderów z rekordowym wynikiem w pierwszej połowie roku
OOCL dołącza do klubu miliarderów z rekordowym wynikiem w pierwszej połowie roku - GospodarkaMorska.pl
Fot. Eurogate

Orient Overseas International (OOIL), spółka-matka OOCL, odnotowała zysk netto w wysokości 2,8 miliarda dolarów za półrocze – zdecydowanie najlepszy pośredni wynik w 52-letniej historii grupy.

Obroty spółki zależnej Cosco wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku, do prawie 7 miliardów dolarów, a przychody z usług liniowych OOCL wzrosły o 108% do 6,5 miliarda dolarów.

Tymczasem OOCL Logistics odnotował 15% wzrost przychodów. OOIL powiedział, że perspektywy na pozostałą część 2021 i na początku 2022 roku „wydają się obiecujące”, ale poza tym „jest po prostu niemożliwe do przewidzenia”.

– Popyt w kluczowych gospodarkach importujących był znacznie wyższy niż prognozowano, zwłaszcza na trasach transpacyficznych – podał OOIL. – Ciężko pracowaliśmy, aby zwiększyć wydajność na kluczowych trasach w naszej sieci, aby zapewnić dodatkową przestrzeń dla naszych klientów i nadal to robimy.

Przewozy OOCL w transporcie transpacyficznym wzrosły o 17,2% do 1 103541 TEU i chociaż porównanie jest niepełne przez wybuch pandemii, kwartał do kwartału nadal odnotowało wzrost o 9,9%, do 540 070 TEU.

Niemniej jednak OOIL poinformował, że pomimo wysiłków na rzecz zwiększenia zdolności produkcyjnych, „liczne wyzwania operacyjne” i „większy niż oczekiwano popyt” stworzyły „poważną nierównowagę” podaży i popytu. Spółka dodała, że firma OOCL odniosła znaczne korzyści z zakłóceń w łańcuchu dostaw.

OOIL z siedzibą w Hongkongu została przejęta przez chińskie państwowe Cosco za 6,3 mld dolarów transakcji w 2018 roku, a OOIL powiedział, że „w dalszym ciągu korzysta” z synergii w ramach grupy.

Łączna flota Cosco/OOCL liczy 492 statki z ładownością 2 982 000 TEU, co daje mu pozycję czwartego co do wielkości przewoźnika, który właśnie spadł poniżej CMA CGM z powodu agresywnych zakupów francuskiego armatora w ciągu ostatniego roku.

Księga zamówień Cosco/OOCL obejmuje 45 statków, na 541 000 TEU, z czego tuzin ULCV o wartości 23 000 TEU ma być dostarczonych do OOCL począwszy od 2023 roku.

Bollore Logistics
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 34937,00 $ tona 1,67% 16 wrz
 Cynk 3063,00 $ tona 0,39% 16 wrz
 Aluminium 2868,00 $ tona 0,03% 16 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.