Orient Overseas International (OOIL), spółka-matka OOCL, odnotowała zysk netto w wysokości 2,8 miliarda dolarów za półrocze – zdecydowanie najlepszy pośredni wynik w 52-letniej historii grupy.
Obroty spółki zależnej Cosco wzrosły ponad dwukrotnie w porównaniu z tym samym okresem 2020 roku, do prawie 7 miliardów dolarów, a przychody z usług liniowych OOCL wzrosły o 108% do 6,5 miliarda dolarów.
Tymczasem OOCL Logistics odnotował 15% wzrost przychodów. OOIL powiedział, że perspektywy na pozostałą część 2021 i na początku 2022 roku „wydają się obiecujące”, ale poza tym „jest po prostu niemożliwe do przewidzenia”.
– Popyt w kluczowych gospodarkach importujących był znacznie wyższy niż prognozowano, zwłaszcza na trasach transpacyficznych – podał OOIL. – Ciężko pracowaliśmy, aby zwiększyć wydajność na kluczowych trasach w naszej sieci, aby zapewnić dodatkową przestrzeń dla naszych klientów i nadal to robimy.
Przewozy OOCL w transporcie transpacyficznym wzrosły o 17,2% do 1 103541 TEU i chociaż porównanie jest niepełne przez wybuch pandemii, kwartał do kwartału nadal odnotowało wzrost o 9,9%, do 540 070 TEU.
Niemniej jednak OOIL poinformował, że pomimo wysiłków na rzecz zwiększenia zdolności produkcyjnych, „liczne wyzwania operacyjne” i „większy niż oczekiwano popyt” stworzyły „poważną nierównowagę” podaży i popytu. Spółka dodała, że firma OOCL odniosła znaczne korzyści z zakłóceń w łańcuchu dostaw.
OOIL z siedzibą w Hongkongu została przejęta przez chińskie państwowe Cosco za 6,3 mld dolarów transakcji w 2018 roku, a OOIL powiedział, że „w dalszym ciągu korzysta” z synergii w ramach grupy.
Łączna flota Cosco/OOCL liczy 492 statki z ładownością 2 982 000 TEU, co daje mu pozycję czwartego co do wielkości przewoźnika, który właśnie spadł poniżej CMA CGM z powodu agresywnych zakupów francuskiego armatora w ciągu ostatniego roku.
Księga zamówień Cosco/OOCL obejmuje 45 statków, na 541 000 TEU, z czego tuzin ULCV o wartości 23 000 TEU ma być dostarczonych do OOCL począwszy od 2023 roku.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie