Tajwański przewoźnik Wan Hai najbardziej rentownym przewoźnikiem na świecie. Maersk dopiero drugi - firma analityczna Alphaliner przeanalizowała 16 sprawozdań linii żeglugowych.
Wan Hai osiągnął 127 mln dol. zysku ze sprzedaży, zanotował 2 mld dol. przychodów. Rentowność sprzedaży wyniosła 6,4 proc.
Maersk Line, który liderował w zestawieniu w 2014 r. spadł na miejsce drugie. Przychody armatora wyniosły 23,7 mld dol. i 1,4 mld dol. EBIT. Wskaźnik rentowności sprzedaży 5,9 proc. Na trzecim miejscu uplasowała się francuska linia żeglugowa CMA CGM – 5,8 proc. wskaźnika rentowności. Miejsce czwarte zajęła chińska spółka OOCL – 5 proc.
Pod koniec listy znaleźli się przewoźnicy azjatyccy, którzy zanotowali straty. Straty również odnotował China Shipping Container Lines (CSCL). Armator stracił 335 mln dol., przy ujemnym zysku operacyjnym 6,5 proc., a COSCO stracił 227 mln dol., przy ujemnym EBIT 3,2 proc.
Dodajmy, że MSC nie ujawnił swoich danych finansowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej