PMK
W miniony weekend hongkoński armator OOCL ochrzcił swój najnowszy kontenerowiec o ładowności 21,413 TEU. Jednostka otrzymała nazwę Hong Kong i z miejsca stała się jedną z największych na świecie, obok Madrid Maerska oraz Triumph MOL-u.
- To dla nas szczególny dzień, bo po raz pierwszy chrzcimy jednostkę o ładowności powyżej 21 tys. TEU. OOCL Hong Kong będzie prawdziwym tytanem wśród morskich jednostek – powiedział C. C. Tung, prezes OOCL.
Nowy kontenerowiec OOCL będzie mógł się pochwalić długością 399,9 metrów, szerokością 59 metrów i będzie pływał na szlakach Azja-Europa. Jednostka będzie częścią serwisu LL1, który płynie z Szanghaju, przez Singapur, Kanał Sueski aż do Gdańska. Niedługo więc zobaczymy tego giganta w polskim porcie.
OOCL Hong Kong to pierwszy z serii sześciu kontenerowców, które armator zamówił w 2015 roku. Kolejne jednostki zostaną dostarczone jeszcze w tym roku.
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?
Hongkong wypada z czołówki najbardziej zatłoczonych portów świata
Jest wyrok Trybunału Konstytucyjnego ws. nieruchomości portowych