PMK
W miniony weekend hongkoński armator OOCL ochrzcił swój najnowszy kontenerowiec o ładowności 21,413 TEU. Jednostka otrzymała nazwę Hong Kong i z miejsca stała się jedną z największych na świecie, obok Madrid Maerska oraz Triumph MOL-u.
- To dla nas szczególny dzień, bo po raz pierwszy chrzcimy jednostkę o ładowności powyżej 21 tys. TEU. OOCL Hong Kong będzie prawdziwym tytanem wśród morskich jednostek – powiedział C. C. Tung, prezes OOCL.
Nowy kontenerowiec OOCL będzie mógł się pochwalić długością 399,9 metrów, szerokością 59 metrów i będzie pływał na szlakach Azja-Europa. Jednostka będzie częścią serwisu LL1, który płynie z Szanghaju, przez Singapur, Kanał Sueski aż do Gdańska. Niedługo więc zobaczymy tego giganta w polskim porcie.
OOCL Hong Kong to pierwszy z serii sześciu kontenerowców, które armator zamówił w 2015 roku. Kolejne jednostki zostaną dostarczone jeszcze w tym roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny