Paweł Kuś
To już pewne - powstanie nowy sojusz przewoźników kontenerowych, na którego czele stanie niemiecki Hapag-Lloyd. W aliansie znajdzie się także pięć innych linii azjatyckich.
Nowy sojusz będzie znany pod nazwą „The Alliance”. Oprócz Hapag-Lloyd połączonego z UASC w jego skład wejdzie: Hanjin, MOL, NYK, ‘K’ Line, Yang Ming. Alians rozpocznie swoją działalność od kwietnia 2017 roku i został zawiązany na pięć lat, z możliwością przedłużenia.
The Alliance będzie ważnym graczem na scenie przewozów kontenerowych ze swoim potencjałem przewozowym rzędu 3,5 mln TEU. To odpowiada 620 kontenerowcom oraz 18 proc. globalnej zdolności transportu morskiego w kontenerach.
Pomysł nowego sojuszu to odpowiedź na powstanie niedawno Ocean Alliance składającego się z CMA CGM, Cosco, Evergreen i OOCL.
Najnowsze wieści wpisują się w prognozę ekspertów z agencji Drewry, którzy przewidują, że w połowie 2017 roku na rynku liczyć się będą tylko trzy globalne alianse, skupiające łącznie 13 armatorów.
Nowy alians według opinii ekspertów mógłby bez problemu konkurować z 2M (Maersk i MSC) i Ocean na szlakach transpacyficznych oraz z Azji do Północnej Europy.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej