• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

CMA CGM w końcu z zyskiem

PMK

10.03.2017 12:47 Źródło: własne

Partnerzy portalu

CMA CGM w końcu z zyskiem - GospodarkaMorska.pl

Francuski gigant kontenerowy, po kilku kwartałach strat, zanotował  45 mln dolarów zysku w czwartym kwartale 2016 roku. To dość dobry wynik, biorąc pod uwagę, że w tym samym okresie w zeszłym roku 3 największy armator kontenerowców zanotował 51 mln zysku.

Dobrą wiadomością dla koncernu jest także 2,9 proc. wzrost w ilości przewiezionych towarów, większy niż średnia rynkowa (1,2 proc.). To głównie zasługa wzrostu w przewozach transatlantyckich i transpacyficznych, które pokryły spadki na linii Azja-Europa.

- Cieszymy się, że w bardzo trudniej sytuacji rynkowej udało nam się zanotować wzrost ilości przewiezionych towarów. Dalej będziemy oczywiście kontynuować nasz plan oszczędnościowy i inwestować, jak chociażby w zakup singapurskiego NOL-u - powiedział Rodolhpe Saade, wiceprezes CMA CGM.

Przypomnijmy, że CMA CGM było głównym motorem napędowym w stworzeniu Sojuszy Oceaniczna (Ocean Alliance), w którego skład wchodzą oprócz Francuzów: Cosco, Evergreen i OOCL.

Sytuacja w branży przewozów kontenerowych zmieniłą się przez to diametralnie. Każdy z omawianych armatorów był bowiem częścią innego sojuszu: OOCL w G6, Evergeen i Cosco w CKYHE oraz CMA CGM i CSCL (część Cosco obecnie) w O3.

Te sojusze jednak nie dawały armatorom przewagi nad aliansem 2M, które dysponuje ładownością rzędu 5,7 mln TEU na trzech największych szlakach Wschód-Zachód. Najbliżej tej liczby był CKYHE (2 mln TEU), dalej G6 (1,8 mln TEU) i O3 (1,5 mln TEU). Ocean Alliance ma 1025 kontenerowców o pojemności ponad 4,8 mln TEU, co odpowiada 23,4 proc. udziału w podaży.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.