PMK
Hongkoński armator, Orient Overseas Container Line (OOCL), zanotował świetnie wyniki przewiezionego wolumenu towarów w pierwszej połowie 2019 roku.
Ogólny wolumen w tym okresie zwiększył się o 3,2 procent. Natomiast przychody armatora wzrosły o 6,5 procent. Najlepsze wyniki zanotowano na szlaku transatlantyckim. Wolumen towarów wzrósł tam aż o 14,9 proc., do 240,294 TEU, podczas gdy przychody osiągnęły 294,8 mln dolarów, o 20,1 proc. więcej niż rok temu.
Ładowność armatora wzrosła w tym okresie o 4,3 procent. Ogólny przychód na jeden kontener dwudziestostopowy wzrósł z kolei o 3,3 proc. W samym drugim kwartale 2019 roku wolumen przewiezionych towarów wzrósł o 4,6 proc., osiągając 1,76 mln TEU.
Również w drugim kwartale najlepsze wyniki zanotowano na szlaku transatlantyckim. W tym czasie przychody wzrosły o 23,9 procent, który na koniec kwartału wyniósł 154,26 mln dolarów. Wolumen towarów z kolei wzrósł o 16,3 procent, do 123 472 TEU.
Ładowność wzrosła o 6,4 procent, ogólny współczynnik obciążenia był o 1,4 procent niższy, podczas gdy średni przychód na TEU wzrósł o 2,4 procent w porównaniu z drugim kwartałem 2018 roku.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju