PMK
Singapurski Jurong Port Tank Terminals (JPTT) jest gotowy na przyjęcie klientów, po zakończeniu pierwszego etapu budowy w Porcie Jurong.
Ceremonia otwarcia terminalu naftowego o pojemności 252 tys. m3 odbyła się 29 lipca. Powstanie obiektu to wynik działań spółki joint venture, założonej przez Port Jurong i niemieckiego operatora terminalowego Oiltanking. Spółka powstała w 2015 roku.
Zaprojektowany do przechowywania i obsługi zarówno czystych produktów ropopochodnych, jak i produktów petrochemicznych, terminal płynnych ładunków mieści się na czterech nabrzeżach o głębokości do 17,6 metra. Obiekt będzie zdolny obsłużyć zbiornikowce o nośności do 180 tys. dwt.
Budowa obiektu rozpoczęła się w maju 2017 roku. Po zakończeniu drugiego etapu oczekuje się, że terminal będzie miał łączną pojemność 550 000 m3.
- Otwarcie JPTT stanowi integralną część transformacji naszego portu - powiedział Chee Hong Tat podczas ceremonii otwarcia.
- Potrzebujemy bardziej rozwiniętej infrastruktury, by zaspokoić wciąż rosnący popyt na produkty naftowe w Azji. Stąd pomysł na powstanie JPTT - powiedział Douglas van der Wiel, prezes Oiltanking Asia Pacific. - Terminal będzie w stanie zaspokoić popyt w regionie i pomóc wzmocnić koncepcję zintegrowanej sieci terminali i ogólną ofertę wartości na rynku - dodał.
Inną reklamowaną zaletą nowego terminala jest zwiększona szybkość transferu produktów w porównaniu do terminali starszej generacji. Według Portu Jurong, załadunek i rozładunek statku będzie do 50% szybszy dzięki zastosowaniu pomp o dużej pojemności.
JPTT ma obsługiwać około siedmiu milionów ton produktów naftowych rocznie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania