• <
PZT_1100x200_gif_2020

Zawinięcie największego kontenerowca świata „HMM ALGECIRAS” w dziewiczym rejsie do Hamburga

Strona główna Porty, logistyka Zawinięcie największego kontenerowca świata „HMM ALGECIRAS” w dziewiczym rejsie do Hamburga
Zawinięcie największego kontenerowca świata „HMM ALGECIRAS” w dziewiczym rejsie do Hamburga - GospodarkaMorska.pl

sons

08.06.2020 Źródło: Hafen Hamburg

Nowy okręt flagowy południowokoreańskiego przedsiębiorstwa żeglugowego „HMM ALGECIRAS”(wcześniej Hyundai Merchant Marine) zawinął do portu w Hamburgu w niedzielę 7 czerwca 2020 r. Przeładunek odbył się w Hamburgu w HHLA Container Terminal Burchardkai (CTB). Wyładowano i załadowano w sumie 13 600 TEU (standardowe kontenery 20 stopowe).

Gigant kontenerowy został zbudowany przez południowokoreańską grupę stoczniową Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering (DSME) jako pierwszy statek z dwunastu z nowej serii i niedawno dostarczony do HMM. Dzięki pojemności wynoszącej 23 964 TEU (standardowych kontenerów 20-stopowych) „HMM ALGECIRAS” wyprzedził dotychczasowego rekordzistę armatora MSC, która zatrudnia kontenerowce o pojemności 23 756 TEU. Według firmy żeglugowej HMM, „HMM ALGECIRAS” jest obecnie największym kontenerowcem na świecie.

Kontenerowy olbrzym jest wykorzystywany na szlaku Azja - Europa. Zawinięcie do portu w Hamburgu w dziewiczym rejsie „HMM ALGECIRAS” ma miejsce w ramach serwisu liniowego FE-4. Serwis ten zostaje połączony w czerwcu z serwisem FE-2 aliansu THE Alliance, w ramach którego również zaplanowane są zawinięcia do Hamburga. Skutki kryzysu koronowego mają również wpływ na układanie harmonogramu linii żeglugowych. Dostosowują one zdolności przewozowe swoich serwisów liniowych do wahań popytu w odpowiednich szlakach żeglugowych.

Przy długości statku 400 metrów i szerokości 61 metrów „HMM ALGECIRAS” wraz z 11 statkami siostrzanymi statkami, należy do grupy kontenerowców określanych jako „Megamax-24”. Te wyjątkowo duże jednostki mają możliwość załadunku 24 kontenerów wzdłuż w 24 rzędach w poprzek statku. Wszystkie dwanaście jednostek zostało wyposażonych w systemy oczyszczania spalin (płuczki), w celu zapewnienia zgodności z przepisami ochrony środowiska obowiązującymi od początku roku. Jeden z siostrzanych statków będzie nosił nazwę „HMM HAMBURG”.

Port w Hamburgu połączony jest z Koreą Południową ośmioma bezpośrednimi serwisami liniowymi - trzema serwisami kontenerowymi i pięcioma wielozadaniowymi. W ubiegłym roku między Hamburgiem a południowokoreańskimi portami Busan i Masan zostało przetransportowanych 255.000 TEU. Jest to wzrost o 5,2 procent w porównaniu z rokiem poprzednim. Korea Południowa zajmuje obecnie 6 miejsce wśród najważniejszych partnerów handlowych portu w Hamburgu w zakresie przeładunku kontenerowych. Aktualnie firmy żeglugowe CMA CGM, Hapag-Lloyd, HMM i ONE obsługują przewozy kontenerowe między Hamburgiem a Koreą własnymi statkami, a armatorzy Cosco, Evergreen, OOCL i Yang Ming za pomocą wymiany slotów na statkach. Ponadto przedsiębiorstwa żeglugowe AAL, BBC, Chipolbrok i SAL zawijają do portów koreańskich w ramach swoich połączeń konwencjonalnych uniwersalnych.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że„ HMM ALGECIRAS ”zawinął bez problemu do Hamburga w środku kryzysu koronowego. Wszyscy zaangażowani w Hamburgu przyczynili się do bezpiecznej i efektywnej obsługi tego wyjątkowo dużego statku ”- mówi Jens Meier, CEO Hamburg Port Authority.
„Zawinięcie największych statków wkrótce będzie znacznie łatwiejsze dzięki zakończeniu prac nad dopasowaniem toru wodnego Łaby. W ten sposób Hamburg podkreśla swoją pozycję jako północnoeuropejski hub portowy”- podkreśla Ingo Egloff, CEO Port of Hamburg Marketing.

Źródło:
Hafen Hamburg
port_gdańsk_390x100_2020

Surowce

 Ropa brent 55,83 $ baryłka  0,25% 02:58
 Cyna 21806,00 $ tona 1,45% 18 sty
 Cynk 2664,00 $ tona -1,26% 18 sty
 Aluminium 1979,00 $ tona -1,05% 18 sty
 Pallad 2384,50 $ uncja  0,38% 02:58
 Platyna 1110,95 $ uncja  -0,85% 02:58
 Srebro 25,83 $ uncja  -0,31% 02:58
 Złoto 1868,60 $ uncja  -0,18% 02:58
invest_gda_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.