PMK
Niemiecki armator Hapag-Lloyd złożył zamówienie na sześć megakontenerowców (ULCV) w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.
Jednostki będą miały ładowność ponad 23,5 tys. TEU i zostaną wyposażone w silniki dual-fuel mogące korzystać z LNG.
- Dzięki inwestycji w te jednostki będziemy mogli nie tylko obniżyć koszty slotów i poprawić naszą konkurencyjność w handlu między Europą a Dalekim Wschodem, ale także zrobić znaczący krok naprzód w modernizacji naszej floty. Dodatkowo będziemy dalej zmniejszać nasz negatywny wpływ na środowisko - powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd.
Jednostki mają kosztować około 1 mld dolarów. Ich finansowanie już zostało zapewnione. Statki zostaną wyznaczone na szlaki Europa – Daleki Wschód, jako część sojuszu THE Alliance.
Dostawy statków są zaplanowane na kwiecień 2023 roku i mają zakończyć się na koniec tamtego roku.
Port Szczecin – trwa budowa oraz przebudowa nabrzeży w Basenie Kaszubskim [foto]
Ożywienie przeładunków w OT Port Świnoujście
Intensywny I kwartał w portach morskich - podsumowanie działań TSL Silesia
Raport: Kwiecień na rynku morskich przewozów kontenerowych
Chiny kupują porty i terminale na Jedwabnym Szlaku
Urząd Morski szuka wykonawcy pogłębiarki utrzymującej tor wodny na kanale żeglugowym przez Mierzeję
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 28400,00 $ | tona | 1,65% | 20 kwi |
Cynk | 2825,00 $ | tona | -0,60% | 20 kwi |
Aluminium | 2324,00 $ | tona | -0,30% | 20 kwi |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |