Niemiecki armator Hapag-Lloyd złożył zamówienie na sześć megakontenerowców (ULCV) w południowokoreańskiej stoczni Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.
Jednostki będą miały ładowność ponad 23,5 tys. TEU i zostaną wyposażone w silniki dual-fuel mogące korzystać z LNG.
- Dzięki inwestycji w te jednostki będziemy mogli nie tylko obniżyć koszty slotów i poprawić naszą konkurencyjność w handlu między Europą a Dalekim Wschodem, ale także zrobić znaczący krok naprzód w modernizacji naszej floty. Dodatkowo będziemy dalej zmniejszać nasz negatywny wpływ na środowisko - powiedział Rolf Habben Jansen, dyrektor generalny Hapag-Lloyd.
Jednostki mają kosztować około 1 mld dolarów. Ich finansowanie już zostało zapewnione. Statki zostaną wyznaczone na szlaki Europa – Daleki Wschód, jako część sojuszu THE Alliance.
Dostawy statków są zaplanowane na kwiecień 2023 roku i mają zakończyć się na koniec tamtego roku.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął