• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Terminal kontenerowy Kanału Sueskiego zyskuje na 60-milionowej modernizacji

29.08.2021 09:11 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Terminal kontenerowy Kanału Sueskiego zyskuje na 60-milionowej modernizacji

Partnerzy portalu

Terminal kontenerowy Kanału Sueskiego zyskuje na 60-milionowej modernizacji - GospodarkaMorska.pl
Fot. APM Terminals

Łącznie zainwestowano 60 milionów dolarów w kilka dużych projektów modernizacyjnych w terminalu kontenerowym Kanału Sueskiego, kluczowym obiekcie w południowym i wschodnim regionie Morza Śródziemnego.

 

W 2020 roku rozpoczęto szereg inwestycji mających na celu unowocześnienie wyposażenia i przepustowości terminalu, we współpracy z rządem Egiptu i strefą ekonomiczną Kanału Sueskiego (strefa SC).

 

Według APM Terminals prace stanowią podstawę przyszłego rozwoju terminalu pomimo globalnych wyzwań związanych z pandemią.

 

W szczególności najbardziej złożoną modernizacją była instalacja sześciu dźwigów typu „ship-to-shore” (STS) we własnej stoczni SCCT. Po tym niedawno zakończonym projekcie, 12 z 18 dźwigów STS terminalu ma teraz zdolność obsługi bardzo dużych kontenerowców (ULCVS). To sprawia, że SCCT jest jedynym terminalem w Egipcie, który może jednocześnie obsługiwać dwa mega statki, bez uszczerbku dla wydajności.

 

- Nasz program modernizacji był już bardzo ambitny, ale globalna pandemia jeszcze bardziej go skomplikowała. Była to jednak również okazja dla zespołu SCCT, aby stawić czoła wyzwaniu. Dzięki ich ogromnym wysiłkom z przyjemnością informujemy, że wszystkie projekty zostały zakończone zgodnie z harmonogramem – skomentował Sunay Mukerjee, dyrektor handlowy w Suez Canal Container Terminal.

Rozbudowany kanał już bije rekordy

Terminal wdrożył również zwiększenie zdolności przeładunkowej bramy SCCT do ponad 50 000 TEU miesięcznie. W rezultacie wolumeny bram terminalu wzrosły o 50% rok do roku, a wzrost eksportu reeferów (kontenerów chłodniczych) sięga 150%.

Inne inwestycje w SCCT obejmowały również zakup nowego wyposażenia stoczni, a do floty dołączyło 16 nowych suwnic bramowych z oponami gumowymi, torując drogę do większej liczby nabrzeży i bram w przyszłości.

Ulepszenia przepustowości i inne inwestycje już przyniosły nowy rekord, a SCCT obsłużył 95 579 TEU na nabrzeżu w 33. tygodniu – to najwyższy tygodniowy wolumen, jaki kiedykolwiek obsłużono w terminalu.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.