• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Ever Given powrócił do Kanału Sueskiego [WIDEO]

22.08.2021 23:22 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Ever Given powrócił do Kanału Sueskiego [WIDEO]
Ever Given powrócił do Kanału Sueskiego [WIDEO] - GospodarkaMorska.pl
Fot. S.J. de Waard / Wikipedia

Najsłynniejszy kontenerowiec świata, Ever Given, który w marcu blokował Kanał Sueski przez sześć dni, powrócił do kanału w drodze powrotnej.

Po opuszczeniu Kanału Sueskiego Ever Given popłynął do Europy, gdzie rozładował ładunek. Ostatnim portem, do jakiego zawinął, był Felixstowe, następnie statek ruszył w drogę powrotną z pustymi ładowniami. Przeprawa przez Kanał Sueski tym razem odbyła się bezproblemowo, choć była uważnie śledzona przez niemal całą branżę. Nie jest jednak jasne dokąd Ever Given obecnie zmierza – wcześniej podano, że jednostka po marcowym wypadku wymaga napraw, nie wiadomo jednak, jakie są aktualne plany. Spekuluje się, że aktualnie jego destynacją jest Singapur, gdzie 400-metrowy gigant ma zostać poddany naprawom.

Zarząd Kanału Sueskiego zakomunikował, że Ever Given w piątek wchodził w skład konwoju składające się z 26 jednostek i przepłynął kanał mając na pokładzie pilotów zatrudnionych przez Zarząd Kanału oraz w towarzystwie dwóch holowników Mosaed 1 i Mosaed 2.

Ever Given okrył się złą sławą w marcu, kiedy zaklinował się w Kanale Sueskim, tym samym zamykając tę kluczową dla handlu drogę morską na sześć dni. Blokada spowodowała zamieszanie na światowych rynkach. Ever Given, po uwolnieniu z Kanału, pozostał jednak przez kilka miesięcy na wodach należących do Egiptu, trwał bowiem spór o rekompensatę między władzami Kanału Sueskiego a armatorem statku, japońską firmą Shoei Kisen Kaisha. Do ugody, której warunków nie ujawniono, doszło w lipcu, wtedy też kontenerowiec wyruszył w dalszą trasę do Rotterdamu.

Po uwolnieniu w lipcu, Ever Given został poddany czyszczeniu dna i inspekcji nurków, by ustalić, czy statek doznał jakichś uszkodzeń dziobu lub kadłuba w wyniku wejścia na mieliznę w Kanale Sueskim lub próby zejścia do wody.

Wbrew temu, co donosiły media, Ever Given nie jest największym kontenerowcem, jaki kursuje przez kanał. Statki tej wielkości pokonują tę drogę regularnie. Pojemność Ever Given to 20 000 TEU, nieco mniej niż zupełnie nowy kontenerowiec Ever Ace, który właśnie odbywa swój dziewiczy rejs do Europy, a którego pojemność wynosi 21 710 TEU. Jeśli rejs Ever Ace będzie przebiegał zgodnie z planem, statek pojawi się z ładunkiem u południowego wejścia do Kanału Sueskiego 27 sierpnia. Ever Ace jest podobnej długości co Ever Given, ale jest o trzy metry szerszy.

Sierpniowe przejście Ever Given było jego dwudziestym drugim rejsem przez Kanał Sueski.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 37500,00 $ tona 2,53% 24 wrz
 Cynk 3109,00 $ tona 2,17% 24 wrz
 Aluminium 2905,00 $ tona -1,06% 24 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.