Zarząd Kanału Sueskiego rozszerzył umowę z grupą Maersk. Na jej mocy należący do Maersk Svitzer dostarczy dwa dodatkowe holowniki.
Po zablokowaniu Kanału Sueskiego przez kontenerowiec Ever Given, prezes i dyrektor zarządzający Zarządu Kanału Sueskiego, admirał Osama Rabie zapowiedział zwiększenie możliwości ratowniczych m.in. poprzez pozyskanie nowych dużych holowniku o dużym uciągu na palu.
Dwa zamówione holowniki dostarczy specjalizująca się w tego typu usługach spółka Svitzer należąca do A.P. Møller-Mærsk. Svitzer zajmuje się usługami holowniczymi w Kanale Sueskim od 2019 roku. Pracują tam holowniki Port Said 1 i Port Said 2, które operują z Port Said przy wejściu do kanału od Morza Śródziemnego. Dwa nowe holowniki pojawią się w czwartym kwartale bieżącego roku. Każdy z nich będzie miał uciąg na palu wynoszący powyżej 70 ton. Najpewniej będą pracować od strony Morza Czerwonego.
Svitzer podał, że holowniki będą ważnym uzupełnieniem operującej w Kanale Sueskim floty i zapewnią bezproblemowe operacje przy nieustannie zwiększających się gabarytach statków przechodzących przez kanał. Obie jednostki będą nowe, dostarczone ze stoczni Cheoy Lee w Chinach. Obsługiwać je będą załogi egipskie.
– Kanał Sueski jest najważniejszą arterią światowego handlu. Jestem zaszczycony tym, że Zarząd Kanału Sueskiego nagrodził Svitzera rozszerzeniem funkcjonującej umowy. To testament naszych bliskich relacji i bardzo cenionej współpracy z ZKS – powiedział Nicolai Vinther Friis, dyrektor zarządzający Svitzer na region Afryki, Bliskiego Wschodu i Azji. – W Svitzer z dumą wspieramy Zarząd Kanału Sueskiego w ich misji świadczenia nieustannej usługi statkom przepływającym przez Kanał Sueski, zapewniając w ten sposób wydajne funkcjonowanie globalnego łańcucha dostaw – dodał.
Svitzer z dumą wspieramy SCA w ich wizji świadczenia wyróżniającej się i nieprzerwanej usługi statkom przepływającym przez Kanał Sueski, zapewniając w ten sposób wydajne globalne łańcuchy dostaw”. Oba holowniki to nowe konstrukcje dostarczone ze stoczni Cheoy Lee w Chinach i będą obsługiwane przez wszystkie egipskie załogi.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza