Zarząd Kanału Sueskiego rozszerzył umowę z grupą Maersk. Na jej mocy należący do Maersk Svitzer dostarczy dwa dodatkowe holowniki.
Po zablokowaniu Kanału Sueskiego przez kontenerowiec Ever Given, prezes i dyrektor zarządzający Zarządu Kanału Sueskiego, admirał Osama Rabie zapowiedział zwiększenie możliwości ratowniczych m.in. poprzez pozyskanie nowych dużych holowniku o dużym uciągu na palu.
Dwa zamówione holowniki dostarczy specjalizująca się w tego typu usługach spółka Svitzer należąca do A.P. Møller-Mærsk. Svitzer zajmuje się usługami holowniczymi w Kanale Sueskim od 2019 roku. Pracują tam holowniki Port Said 1 i Port Said 2, które operują z Port Said przy wejściu do kanału od Morza Śródziemnego. Dwa nowe holowniki pojawią się w czwartym kwartale bieżącego roku. Każdy z nich będzie miał uciąg na palu wynoszący powyżej 70 ton. Najpewniej będą pracować od strony Morza Czerwonego.
Svitzer podał, że holowniki będą ważnym uzupełnieniem operującej w Kanale Sueskim floty i zapewnią bezproblemowe operacje przy nieustannie zwiększających się gabarytach statków przechodzących przez kanał. Obie jednostki będą nowe, dostarczone ze stoczni Cheoy Lee w Chinach. Obsługiwać je będą załogi egipskie.
– Kanał Sueski jest najważniejszą arterią światowego handlu. Jestem zaszczycony tym, że Zarząd Kanału Sueskiego nagrodził Svitzera rozszerzeniem funkcjonującej umowy. To testament naszych bliskich relacji i bardzo cenionej współpracy z ZKS – powiedział Nicolai Vinther Friis, dyrektor zarządzający Svitzer na region Afryki, Bliskiego Wschodu i Azji. – W Svitzer z dumą wspieramy Zarząd Kanału Sueskiego w ich misji świadczenia nieustannej usługi statkom przepływającym przez Kanał Sueski, zapewniając w ten sposób wydajne funkcjonowanie globalnego łańcucha dostaw – dodał.
Svitzer z dumą wspieramy SCA w ich wizji świadczenia wyróżniającej się i nieprzerwanej usługi statkom przepływającym przez Kanał Sueski, zapewniając w ten sposób wydajne globalne łańcuchy dostaw”. Oba holowniki to nowe konstrukcje dostarczone ze stoczni Cheoy Lee w Chinach i będą obsługiwane przez wszystkie egipskie załogi.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów