Południowokoreańska linia żeglugowa, HMM, podpisała umowę sprzedaży 50 procent udziałów w terminalu Total Terminal International Algeciras (TTI Algeciras) francuskiemu armatorowi CMA CGM.
TTI Algeciras należy do HMM i HT Algeciras – specjalnej spółki w pełni należącej do HMM. Oba podmioty posiadają po 50 procent akcji. Po sprzedaży akcji HMM wciąż będzie największym akcjonariuszem w terminalu. Szczegóły finansowe, w tym cena transakcji, nie zostały ujawnione.
Transakcja zostanie teraz przebadana przez podmioty regulacyjne i ma zostać sfinalizowana w czwartym kwartale tego roku.
Jak poinformowano, HMM spodziewa się dużego efektu synergii, w oparciu o strategiczną współpracę z CMA CGM, w zakresie zwiększenia rentowności i zdolności operacyjnych.
- TTI Algeciras ma ogromną przewagę geograficzną, dzięki czemu może odgrywać integralną rolę jako centrum przeładunkowe, zlokalizowane w centrum przepływu kontenerów na głównych szlakach handlowych. Wierzymy, że TTI Algeciras zajmie centralne miejsce w regionie Gibraltaru, ponieważ ma duży potencjał przyszłego wzrostu i rozwoju - powiedział urzędnik HMM.
TTI Algeciras jest położony na południu Hiszpanii, w strategicznym punkcie Cieśniny Gibraltarskiej. To pierwszy półautomatyczny terminal w Południowej Europie i regionie Morza Śródziemnego.
Terminal ma łączną powierzchnię 357 740 metrów kwadratowych, a swoją działalność rozpoczął w maju 2010 roku z maksymalną zdolnością przeładunkową 1,6 mln TEU.
TTI Algeciras był wcześniej obsługiwany przez Hanjin Shipping, ale HMM nabył 100% udziałów w terminalu w 2017 roku. Terminal może przyjmować najnowsze i przyszłe generacje bardzo dużych kontenerowców (ULCV).
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze
Nowe sankcje na Rosję mają dotyczyć żeglugi i portów