W dniach 25 marca i 1 kwietnia, we współpracy z Maersk Brazil, nastąpiła wysyłka trzech łopat wirnikowych o długości 72,5 m każda. Jest to największa na świecie dostawa nieskonteneryzowanych ładunków na statku.
Operacja jest wynikiem wspólnych działań handlowych między kilkoma firmami w Maersk, przewoźnikiem Aliança Navegação e Logística odpowiedzialnym za fracht morski, APM Terminals Pecém będącym portem załadunkowym oraz zespołem Logistics and Services firmy Maersk Brazil dostarczającym rozwiązania logistyczne dla klienta.
Ładunek był przeznaczony do stanu Santa Catarina, a operacje były wykonywane w Terminalu Multi-Utility (TMUT) w porcie Pecém.
Dyrektor Zarządzający APM Terminals Pecém, Daniel Rose, uważa, że oprócz zintegrowanej logistyki skoncentrowanej na kliencie, sama operacja była bardzo ważna dla Terminalu. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z wyników naszego zespołu, który wykazał się zwinnością i spokojem podczas operacji. Nasze zespoły planowania i bezpieczeństwa były w pełni zgrane, co pozwoliło nam z powodzeniem przeprowadzić tę złożoną operację wspólnie z naszymi partnerami”.
Kompleksowa logistyka
Na potrzeby operacji żuraw Ship to Shore (STS) dostarczony przez APM Terminals Pecém. został po raz pierwszy użyty do kontenerów płaskich, które miały służyć jako podstawa dla ram nośnych i ruchomych, na których byłyby zadokowane łopaty. Następnie dwa mobilne żurawie portowe (typu MHC) zostały użyte do podnoszenia łopat, ważących po około 21 ton każda. Załadunki odbywały się przy udziale statków Bartolomeu Dias i Vincente Pinzon z Aliança Navegação e Logística.
Operacja została przeprowadzona zgodnie ze ścisłymi protokołami bezpieczeństwa. Dla Kierownika Operacyjnego Herllona Rossato Rossdeutschera, przygotowanie było bardzo ważne. „Przez ponad miesiąc pracowaliśmy nad planowaniem tej operacji i możliwość jej przeprowadzenia z powodzeniem dała zespołowi więcej pewności siebie, doświadczenia i dojrzałości do wykonywania bardziej złożonych operacji w przyszłości”.
APM Terminals Pecém, szef działu handlowego, André Magalhães, komentuje: „Ze względu na rozmiar łopat i typ używanego statku prawdopodobnie czeka nas nowy rekord świata".
André Magalhães podziela również to, że operacja demonstruje wysoką zdolność terminali APM do oferowania niestandardowych rozwiązań i skupiania się na potrzebach klientów.
APM Terminals Pecém to najbliższy brazylijski terminal zarówno do USA, jak i Europy, z czasem tranzytu do Nowego Jorku lub Algeciras wynoszącym zaledwie sześć dni. Jest to jeden z niewielu brazylijskich terminali, które mogą obsługiwać mega-kontenerowce (ULCV).
Marina w Pucku będzie gotowa trzy miesiące przed terminem
Rosja stawia na Arktykę. Jeden z tamtejszych portów otwarty dla zagranicznych statków handlowych
Baltic Hub inwestuje w lokalną społeczność. Znamy laureatów konkursu grantowego Busole!
Duże problemy małych portów morskich
Port Gdynia. Udaremniono przemyt wypchanych niedźwiedzi
Białoruś chce wykorzystać port w Murmańsku